بنا: استاندارها برای رسیدن به طلای المپیک واقعا پایین است

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: تمام ما، فدراسیون، کشتی‌گیران، وزارت ورزش و کمیته المپیک تمام تلاشمان را می‌کنیم، اما استاندارها برای رسیدن به طلای المپیک واقعا پایین است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد بنا درباره ارزیابی‌اش از عملکرد فرنگی‌کاران در مسابقات کشتی فرنگی جام تختی اظهار داشت: این مسابقات 40 سال است برگزار می‌شود، برخی مواقع سطحش بالا بوده و برخی مواقع پایین؛ این دوره هم از نظر رقابت داخلی، کیفیت خوبی داشت و کشتی‌های مهیجی دیدیم. در کنارش تیم‌های ارمنستان، قرقیزستان، روسیه و قزاقستان هم حضور داشتند که کیفیت آنچنانی نداشتند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: در هر صورت این مسابقات یکی از مراحل مهم انتخابی تیم ملی بوده که همه به غیر از آن 4 نفر باید شرکت می‌کردند؛ از دهم بهمن ماه نیز اولین اردوی تیم ملی را برای حضور در مسابقات پیش رو آغاز خواهد شد.

* مشخص نیست چه کسانی به المپیک اعزام خواهند شد

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت کسانی که در این مسابقات به عنوان قهرمانی رسیدند شانس بیشتری برای حضور در المپیک خواهند داشت، عنوان کرد: کشتی ورزش سختی است و حدود 180 روز تا المپیک فرصت داریم. سال گذشته در جام تختی چه کسانی اول شدند و در مسابقات جهانی قزاقستان چه کسانی اعزام شدند؟ آیا آن زمان می‌توانستیم بگوییم نفراتی که در جام تختی قهرمان شده‌اند ملی‌پوش جهانی خواهند بود؛ الان هم همینطور است.

بنا تصریح کرد: تمام بچه‌هایی که به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند باید امیدوار باشند. مسابقات مختلفی داریم؛ تیم ما پوست اندازی کلی داشته است و تیم جوان و با انگیزه‌ای درایم که باید برای آنها نقشه‌های بلند مدت بکشیم؛ برای بازی‌های آسایی 2022 و المپیک 2024. همه باید امیدوار باشند.

* هر قدر به المپیک نزدیک می‌شویم حساسیت‌ها به کشتی بیشتر می‌شود

وی درباره حواشی بوجود آمده در دیدار گرایی و کاویانی‌نژاد عنوان کرد: آن مسابقه حساس بود، اما گرایی خودش می‌داند که اشتباه کرده است و می‌داند چه تفکری درباره او دارم. کشتی بُرد و باخت دارد؛ مهدی علیاری هم باخت. خیلی‌ها می‌برند و می‌بازند؛ کشتی برد و باخت دارد. اگر کشتی نگذاریم می‌گویند همینطور انتخاب می‌کند، حالا هم که مسابقه گذاشته‌ایم می‌گوییم همه باید شرکت کنند پس یکی باید ببرد و یکی ببازد. 

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره امید کاروان ایران به کشتی با توجه به صحبت‌های قبلی وزیر ورزش گفت: هر قدر به المپیک نزدیک می‌شویم حساسیت‌ها نسبت به کشتی بیشتر می‌شود. صحبتی قبلا درباره توقع 4 مدال وزیر کردم؛ کشتی آنقدر بزرگ است که توقع وزیر ورزش بی جا نبوده است. بزرگی کشتی عقبه‌ای 60 - 70 ساله دارد.

* شرایط و امکانات در حد المپیک نیست

محمدبنا ادامه داد: زمانی در اوج هستیم، زمانی در اُفت؛ باید اینها را با هم یکسان ندانست. الان شرایط و امکاناتی که وجود دارد در حد المپیک نیست. از نظر اقتصادی در تحریم هستیم، اما تمام ما، فدراسیون، کشتی‌گیران، وزارت ورزش و کمیته المپیک تمام تلاشمان را می‌کنیم، اما کمبودها در رسیدن به استاندارها برای رسیدن به طلای المپیک واقعا کم است.

وی خاطر نشان کرد: امکانات کم است و شرایط خوب نیست. بیشتر به مسائل مالی برمی‌گردد؛ فوتبال هم مشکل دارد، تمام رشته‌ها مشکل دارند. پس باید بر اساس واقعیت‌ها توقع داشته باشیم. مردم، وزارت ورزش و کمیته المپیک بدانند تمام کشتی‌گیران برای بهترین مدال می‌جنگند؛ اگر شد که هیچ، اگر هم نشد که نمی‌توانند ما را بکشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید