سخنرانی امام به مناسبت میلاد عیسی مسیح(ع)؛

عیسی مسیح معجزه بود که برای بشر صلح و صفا و روحانیت آورد

در بخشی از سخنان امام آمده است: روحانیون مسئول‌ اند در مقابل پیامبران و در مقابل خداى تبارک و تعالى. مسئول‌ اند که‌ تعلیمات انبیا را به مردم برسانند و دست مردم را بگیرند و از این گرفتاریهایى که دارند نجات بدهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی در دیداری که به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح علیه السلام در قم با کشیش های مسیحی داشت، با تبریک این میلاد خجسته، به معجزه بودن وجود آن حضرت اشاره کرد و گفت: 

 

«من متقابلًا ولادت عیسى مسیح را به همه ملتهاى مستضعف دنیا و به ملت مسیح و به مسیحیان هم میهن‌ مان تبریک مى‌ گویم. عیسى مسیح همه چیزش معجزه بود. معجزه بود که از یک مادر باکره متولد شد. معجزه بود که در مهد سخن گفت. معجزه بود که براى بشر صلح و صفا و روحانیت آورد. همه معجزه، همه انبیا معجزه هستند، و همه براى ساختن بشر آمدند. همه مى‌ خواهند که بشر به راه مستقیم الهى سیر کند، و همه مى‌ خواهند که تمام افراد بشر در صلح و صفا و برادرى زیست کنند. این وظیفه مأمورین الهى است که در دنیا آمده‌ اند براى اینکه بشر را از این عالم به عالم بالا ببرند.»

ایشان در این دیدار که در تاریخ چهارم دی ماه سال 58 صورت گرفت، بر وظیفه روحانیت تاکید کرده و بیان داشت: «و یک وظیفه هم روحانیین ملتها دارند؛ روحانیین مسیح، روحانیون مسلم، روحانیون یهود، همه روحانیون. و آن وظیفه تبعیت تام از پیغمبرها، و از آنهایى که آمدند براى تربیت بشر و براى صلح و صفا بین تمام افراد بشر. روحانیون در مرتبه اول واقع‌ اند براى تحقق دادن به آرمانهاى انبیا که همان وحى الهى است. روحانیون یک وظیفه الهى دارند که این وظیفه الهى بالاتر از آن وظایفى است که سایر مردم دارند. یک مسئولیت الهى دارند.

روحانیون مسئول‌ اند در مقابل پیامبران و در مقابل خداى تبارک و تعالى. مسئول‌ اند که‌ تعلیمات انبیا را به مردم برسانند و دست مردم را بگیرند و از این گرفتاریهایى که دارند نجات بدهند.

مردم دنیا امروز مبتلا هستند به قدرتهاى بزرگ، و به قدرتهایى که شیطانى هستند و در مقابل انبیاى بزرگ ایستادند و نمى‌ گذارند تعلیمات انبیا تحقق پیدا بکند. روحانیت مسیح یک خصوصیت زیادى دارد، و آن اینکه قدرتهاى بزرگ مسیحى هستند، مدعى مسیحیت هستند و آن قدرتهاى بزرگ‌ اند که در دنیا بر خلاف تعلیمات خداى تبارک و تعالى که به همه انبیا تعلیم فرموده است و بر خلاف تعلیمات عیسى مسیح عمل مى‌ کنند.

روحانیت مسیح موظف است به حسب تعلیمات مسیح، و به حسب تعلیم خداى بزرگ که با این قدرتهایى که بر خلاف مسیر انبیا و بر خلاف مسیر مسیح رفتار مى‌ کنند مبارزه معنوى بکنند. آنها را ارشاد بکنند به ملت مسیح. هدایت کنند ملت مسیح را که تبعیت از این قدرتهایى که بر ضد مسیح هست نکنند.»

 

صحیفه امام؛ ج 11، ص 406-407

 

 

دیدگاه تان را بنویسید