یادداشت جی پلاس

تراژدی "دوشنبه" های بی پولی در فوتبال ایران!

دوشنبه ها برای اهالی فوتبال دیگر به انتظار برای دیدن برنامه نود خلاصه نمی شود بلکه بیشتر یادآور وعده مدیرانی است که از اطمینان خاطر برای پرداخت مالی به استراماچونی و برانکو صحبت کردند؛ وعده ای که هیچ گاه عملی نشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، این روزها هر آن چه که از فوتبال ایران شنیده می شود به جای آن که باعث علاقه بیشتر مخاطبان این رشته شود باعث یاس و ناامیدی شده است.

اما داستان "دوشنبه" های فوتبال ایران...

تا سال گذشته دوشنبه برای فوتبال دوستان ایرانی فقط یک معنا داشت؛ نود. مدت هاست که دوشنبه ها دیگر نود ندارد و رسیدن این روز برای فوتبالی ها بیشتر خاطره یک برنامه تلویزیونی که سال ها پای آن می نشستند را زنده  می کند.

البته به جز این خاطره ، حالا دوشنبه ها برای اهالی فوتبال یادآور اتفاقات دیگری هم هست. دوشنبه هایی که قرار است پول برسد! دوشنبه های بی پولی!

دوشنبه ایرج عرب

قبل از آغاز لیگ برتر بود که ایرج عرب مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس در جواب خبرهایی که درخصوص جدایی برانکو از این تیم به خاطر مسائل مالی عنوان می شد؛ گفت: پول آقای برانکو آماده است و او دوشنبه بیاید و پولش را بگیرد. دوشنبه رسید اما خبری از پول نشد و برانکو هم فسخ کرد و رفت. حالا یک دوشنبه دیگر هم اضافه شد.

دوشنبه امیرحسین فتحی

آندره آ استراماچونی که با استقلال نتایج قابل توجهی را به دست آورد و قبل از تعطیلات لیگ (به خاطر برگزاری بازی های تیم ملی) اعلام کرده بود از پرداخت های مالی ناراحت است و به باشگاه فرصت حل مشکلات را داده، با انتشار بیانیه ای درخواست فسخ قراردادش را داد. مسئولان باشگاه استقلال اعلام کردند که استراماچونی نمی تواند قراردادش را لغو کند و جلسات فوق العاده ای برای بررسی این موضوع برگزار کردند.

وعده هایی که به عمل نرسید...

دهم آذرماه بود که امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال اعلام کرد خیال هواداران استقلال راحت باشد که استراماچونی در این تیم می ماند. در همان زمان جی پلاس در گزارشی با عنوان "قول های خطرناک فتحی برای آبی ها/ استراماچونی؛ پاتوسی و سوپرجام نشود! " به بررسی اتفاقاتی از قبیل بردن پرونده سوپرجام و ماندن پاتوسی در تیم استقلال پرداخت که در نهایت هیچ یک از قول های فتحی در این موارد عملی نشد.

16 آذر امیرحسین فتحی در یک برنامه تلویزیونی گفت: تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران روز به روز بیشتر می‌شود، روز اول که با استراماچونی قرارداد همکاری بستیم انتقال پول به مراتب بهتر از امروز بود. با تمام دشواری‌هایی که تاکنون داشتیم پرداخت‌هایی انجام شده است و تا روز دوشنبه (امروز) مطالبات پول از طریق «اسماعیل خلیل‌زاده» رییس هیات مدیره باشگاه استقلال پرداخت خواهد شد.

این بار هم کار به دوشنبه نکشید و استراماچونی با انتشار بیانیه ای از فسخ قراردادش صحبت کرد. مسئولان استقلال در تلاش هستند تا این مربی با کیفیت به کار خود بازگردد آن هم در روزی که آبی پوشان باید به مصاف تیم پیکان بروند.

وزارت و گزینه ای به نام سکوت

برانکو، استراماچونی و البته ویلموتس سه تجربه جدید مدیریت ناکارآمد در فوتبال ایران هستند که شاید به زودی کالدرون هم به آن ها اضافه شود اما در هیچ یک از این موضوعات مسئولان پاسخگو نبودند. مهدی تاج که منکر همه چیز می شود و از بستن قرارداد سفت و محکم با ویلموتس می گوید و مسئولان استقلال هم دائم از این می گویند که استراماچونی حق فسخ ندارد. هرچند که اگر ویلموتس و استراماچونی این حق را نداشتند هیچ گاه برای خودشان دردسر درست نمی کردند و حداقل می توان مطمئن بود که آن ها بیش از مدیران ایرانی به قوانین بین المللی فوتبال آگاه هستند.

مدیران عامل پرسپولیس و استقلال از سوی وزارت ورزش تعیین می شود و با توجه به پرداخت پول ویلموتس از سوی وزارت ورزش بنابراین باید انتظار داشت وزیر در خصوص این وقایع پاسخگو باشد. هرچند تاکنون هیچ اظهار نظری درباره اتفاقاتی که هیچ دلیلی جز ناکارآمدی مدیران ندارد صورت نگرفته است. مشکلات مربوط به تحریم برای همه قابل فهم است اما هیچ یک از مدیران شیوه درستی برای حل این مسئله انتخاب نکرده اند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید