معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛

تهران از ثبت نام طرح ملی مسکن حذف نشده است

محمودزاده گفت: ثبت نام طرح اقدام ملی در استان تهران همانند سایر شهر‌ها انجام می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در استان تهران همانند سایر استان‌ها ثبت نام برای طرح اقدام ملی مسکن انجام می‌شود، اظهار کرد: متقاضیان کلان شهر‌ها در شهر‌های جدید پوشش داده می‌شوند و سایر شهر‌های تهران هم با توجه به تأمین زمین در خود شهر‌های اطراف پوشش داده می‌شوند.

او ادامه داد: همه استان‌ها از جمله استان تهران هم تا پایان آذر ماه ثبت نامشان اغاز می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه هر شهری بر اساس ظرفیت‌های تعیین شده ثبت نام صورت می‌گیرد، گفت: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در مراحل مختلف انجام می‌شود و ساخت تمامی واحد‌ها بر عهده سازندگان بخش خصوصی است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ما برای طرح اقدام ملی از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد و بعد از آن که سازندگان واحد‌ها را ساختند طبق شرایطی که تعیین شده متقاضیان می‌توانند واحد‌های خود را تحویل بگیرند.

او با بیان اینکه پروژه تهرانسر که توسط رئیس جمهور در ماه‌های گذشته کلید خورد در قالب پروژه‌های مشارکتی ساخته می‌شود، گفت: در این دوره هیچ ثبت نامی برای تهرانسر وجود ندارد و این پروژه در مرحله تعیین سهم بین دولت و سازندگان است.

محمودزاده بیان کرد: ثبت نام پروژه تهرانسر که به صورت مشارکتی است در دوره‌های بعد انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: سهم دولت در پروژه تهرانسر صرفا از طریق صندوق پس انداز مسکن یکم انجام نمی‌شود و این طرح هم بر اساس ثبت نام از طریق سامانه انجام می‌شود.

او افزود: ثبت نام طرح اقدام ملی در مرحله‌های مختلف انجام می‌شود و در صورتی که متقاضی در شهر افزایش یابد ظرفیت سازی برای آن فراهم می‌شود.

محمود زاده با اشاره به اینکه در ۱۶ ام آذر ماه ثبت نام طرح اقدام ملی در ۵ استان از جمله همدان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کرمانشاه و یزد انجام می‌شود، گفت: ساخت تمامی واحد‌های مسکونی در قالب طرح اقدام ملی توسط بخش خصوصی و سازندگان مجرب انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت واحد‌های مسکن طرح اقدام ملی صرفا توسط تعاونی‌ها انجام نمی‌شود، گفت: ممکن است در استانی بنا به تشخیص مسئولان ساخت واحد‌ها به تعاونی‌هایی که تجربه قبلی آن‌ها خوب بوده است واگذار شود که ما منعی برای آن‌ها نگذاشته‌ایم.

او تأکید کرد: ساخت واحد‌های این طرح تنها به سازندگان واجد شرایط و مجرب داده می‌شود البته راه برای تعاونی‌هایی که در گذشته موفق بودند مسدود نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید