جی پلاس؛

استرا تایم؛ یک اپیدمی ناخوشایند برای استقلال

فرگی تایم اصلاحی است که با منچستر سرالکس فرگوسن نامی برای خود دست و پا کرد و هر تیمی در برابر این تیم تا آخرین لحظه نگران باز شدن دروازه اش بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در دوران طولانی مدت رهبری سرالکس فرگوسن بر منچستر یونایتد، تیم های بزرگی از جمله بایرن مونیخ در دقایق پایانی و بعد از دقیقه 90 مغلوب منچستر یونایتد شدند.

منچستر در دوران فرگوسن هرگز از گلزنی خسته نمی شد و عادت داشت درست در زمانی که تیم حریف کار را تمام شده می دانست، زهرش را بریزد و بارها بعد از دقیقه 90 موفق به گلزنی شده بود.

نمونه بارز این موضوع، بازگشت باشکوه منچستر به جریان بازی در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 1999 است که وقتی منچستر از رقیبش یعنی بایرن مونیخ یک بر صفر عقب بود، دو بار در دقایق 89 و 91 دروازه این تیم آلمانی را باز کرد و جام قهرمانی اروپا را بالای سر برد.

به جز فرگوسن، مربیان دیگری در داخل و خارج از ایران به گلزنی تیمشان بعد از دقیقه 90 معروف شدند که از جمله این مربیان برانکو ایوانکوویچ در مقطعی و حتی امیر قلعه نویی در مقطعی با تیم های خود هستند.

با این حال آندره آ استراماچونی که به همراه استقلال نتایج درخشان و خوبی را بعد از هفته ششم لیگ برتر کسب کرده، اکنون در نقطه مقابل این مربیان قرار دارد. تیم او علی رغم زدن گل های متعدد یک مشکل جدی دارد و بارها بعد از دقیقه 90 غافلگیر شده و امتیازات مهمی را از دست داده است.

استقلال و ذوب آهن / استراماچونی

استقلال تاکنون در 4 دیدار مهم، بازی های برده را با تساوی و باخت عوض کرده است که این موضوع موجب نگرانی هواداران این تیم شده است و واژه "استراتایم" به معنای گل خوردن استقلال در این دقایق به وجود آمده است.

استقلال استراماچونی از ابتدای لیگ برتر تاکنون در برابر ماشین سازی (هفته نخست)، فولاد خوزستان (هفته دوم)، ذوب آهن (هفته پنجم) و سپاهان (هفته دوازدهم) از این نقطه متضرر شده است.

مجموعا استقلال هفت امتیاز را درست یک، یا دو دقیقه قبل از اتمام بازی از دست داده است که در صورت کسب این امتیازات اکنون با اختلاف در صدر جدول قرار داشت.

با این حال استقلالی ها به این تیم بسیار امیدوار هستند و بیش از هر زمانی خودشان را به قهرمانی لیگ برتر بعد از چندین سال ناکامی و ماندن پشت سر تیم رقیب، نزدیک می بینند.

 

دیدگاه تان را بنویسید