کارشناسی داوری درباره صحنه جنجالی بازی سپاهان و استقلال

رود نیل گفت: صد در صد داور باید به نفع استقلال پنالتی می گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کارشناس داوری اعلام کرد خطای هند کی روش استنلی در ابتدای نیمه دوم باید با ضربه پنالتی به نفع استقلال همراه می‌شد.

نوذر رود نیل اعلام کرد: خطای هند استنلی در محوطه جریمه سپاهان صد در صد پنالتی بود و داور در این صحنه مرتکب اشتباه بزرگی شد.

مظفری‌زاده: تعجب کردم چرا داور پنالتی کی‌روش را نگرفت

سعید مظفری‌زاده در خصوص داوری بازی سپاهان و استقلال اظهار داشت: خطای هند پنالتی کی‌روش واضح بود و تعجب می‌کنم داور چطور صحنه را ندید. شاید جاگیری خوبی نداشت.

وی در خصوص خطایی که پشت محوطه جریمه استقلال اعلام شده بود، گفت: به نظر خطای بازیکن استقلال بیرون از محوطه جریمه رقم خورده است. البته فضا مناسب نیست و باید از زوایای دیگر این صحنه مورد بازبینی قرار بگیرد.

سلیمانی: یک پنالتی برای استقلال گرفته نشد

حیدر سلیمانی در مورد داوری مسابقه دو تیم سپاهان و استقلال تهران اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم اشتباه اول را باید به نام کمیته داوران نوشت. سال گذشته هم زاهدی‌فر همین بازی را در اصفهان سوت زد و حرف و حدیث‌های زیادی به خاطر اینکه گل سالم استقلال را مردود اعلام کرد به وجود آمد. این اشتباه کمیته داوران بود.

سلیمانی در ادامه در مورد گل تیم سپاهان گفت: گل سپاهان سالم بود و اصلاً آفساید نبود و به همین خاطر باید اعتراض استقلالی‌ها نسبت به این گل بی‌مورد دانست.

کارشناس داوری فوتبال ایران در ادامه افزود: در دقیقه 50 یک پنالتی به سود استقلال گرفته نشد در این صحنه وقتی توپ سانتر می‌شود کی‌روش استنلی دستش کاملاً باز است و آن را بالا می‌آورد و به عمد توپ را لمس می‌کند. باید در این صحنه باید برای استقلال پنالتی گرفته می‌شد که این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: در دقیقه 55 ووریا غفوری یک حرکت غیرورزشی روی بازیکن سپاهان داشت و به نظرم داور باید در این صحنه به او کارت زرد می‌داد.

سلیمانی در مورد اتفاقی که در دقیقه 82 در اطراف محوطه جریمه استقلال افتاد، عنوان کرد: در این دقیقه سپاهانی‌ها به تصمیم داور اعتراض داشتند اما داور به درستی خطا را در بیرون محوطه جریمه گرفت. ضمن اینکه داور کارت‌ها را بیشتر نسبت به اعتراضات داد و طبیعتاً درست بودند.

وی در مورد عملکرد تیم داوری در این بازی گفت:‌در نیمه دوم زاهدی‌فر کار را برای خودش سخت کرد. از دقیقه 50 که یک پنالتی نگرفت تا دقیقه 56 شاهد زدوخورد و بازی خشن از سوی بازیکنان دو تیم بودیم به همین خاطر بازی برای داور سخت شد وقتی استقلال گل زد این تنش‌ها خوابید. مدیریت داور طوری شد که مجبور شد دست به کارت شود و همین کار را برای او سخت کرد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان ادامه داد:‌ در دقیقه 92 در میانه زمین بازیکن سپاهان یک خطایی را مرتکب شد و باید اخطار می‌گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید