رضا شکاری باعث محکومیت روبین کازان شد

فدراسیون جهانی فوتبال باشگاه روبین کازان روسیه را به پرداخت ۹۵ هزار یورو حق رشد رضا شکاری به باشگاه ذوب آهن محکوم کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بعد از شکایت باشگاه ذوب آهن از رضا شکاری بازیکن سابق این تیم در پی انتقال به باشگاه روبین کازان، فدراسیون جهانی فوتبال در نهایت رای خود را از یک بخش از این شکایت اعلام کرد. در رای فیفا، باشگاه روبین کازان باید بابت فقط بابت حق رشد شکاری مبلغ ۹۵ هزار یورو به ذوب آهن پرداخت کند. همچنین ۵ درصد هزینه دیرکرد (حدود ۱۰ هزار یورو) هم به این مبلغ اضافه می‌شود و به این ترتیب ذوبی‌ها از شکایت حق رشد صاحب ۱۱۰ هزار یورو خواهند شد.

شکاری در حالی از ذوب آهن راهی روبین کازان شد که سعید آذری مدیرعامل وقت ذوبی‌ها ابتدا شکایتی را در فدراسیون فوتبال ایران طرح کرد که شکاری در این شکایت به خاطر فسخ یکطرفه قراردادش محکوم شد.
شکاری در ادامه بدون توجه به این رای که کارکرد داخلی داشت، به باشگاه روبین کازان روسیه پیوست و حدود دو سال در این تیم بود. آذری بعد از ناامیدی از ضمانت اجرایی رای فدراسیون ایران، با کمک یک وکیل ایتالیایی شکایت ذوب آهن را در فیفا ثبت و حتی بعد از جدایی از این باشگاه، شکایتش را پیگیری کرد.
چندی پیش رای ابتدایی کمیته حل اختلاف فیفا منتشر شد که تفسیرهای مختلفی از آن صورت گرفت و عنوان می‌شد شکایت ذوب آهن از شکاری رد شده است. در حالی که حتی بعضی از اعضای باشگاه ذوب آهن تمایلی به پیگیری این پرونده نداشتند، آذری با رایزنی مجدد با وکیل ایتالیایی، درخواست گراندز (اعلام جزئیات رای) را به فیفا فرستاد و حالا روبین کازان به پرداخت غرامت به یک باشگاه ایرانی محکوم شده است.

دیدگاه تان را بنویسید