توضیح رئیس پلیس راهور درباره تأثیر سهمیه‌بندی بنزین در حوادث ترافیکی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: براساس تحلیل‌هایی که ناشی از افزایش قیمت بنزین در بین سال ۸۶ تا سال ۹۳ انجام شد، سهمیه‌بندی بنزین تقریبا ۳ درصد بر کاهش تعداد کشته شدگان تصادفات اثر گذار بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران در خصوص طرح زمستانه ناجا گفت: همانطور که مستحضرید بعد از سپری شدن طرح تابستانه الان در آستانه طرح زمستانه هستیم؛ البته در همین چند روز اخیر هم و پیش از برگزاری طرح زمستانه شاهد بارش برف و باران هستیم و شرایط در برخی جاده های کشور زمستانی است.

سردار هادیانفر ادامه داد: امسال هم براساس موارد قانونی طرح زمستانه را در تاریخ ۲۰ آذر کلید خواهیم زد و همه دستگاه های امدادرسان و خدماتی پای کار خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست تا هیچ در راه مانده‌ای نداشته باشیم و هیچ راه مسدودی هم در سطح کشور و به خصوص معابر اصلی نداشته باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت در این جلسه هم اندیشی های لازم انجام گرفت و بعد از آغاز طرح زمستانه از روز اول زمستان قرارگاه مرکزی در مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا افتتاح خواهد.

وی در خصوص آلودگی هوا و تردد خودروهای فرسوده نیز گفت: برابر قانون خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه جریمه خواهند شد و مردم هم این موضوع را می دانند اما اینکه شرایط آلودگی یک بخشش ناشی از تردد خودرو و بخش از آن هم به وضعیت هوا و فصل ربط دارد.

سردار هادیانفر در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درخصوص اینکه شما بیش از این گفته بودید طرح سهمیه بندی بی تاثیر بوده است، گفت: اولا من برای رؤسای پلیس راه و راهور صحبت کردم و نگفتم بی اثر است.

وی افزود: من در آن جلسه گفتم براساس تحلیل هایی که ناشی از افزایش قیمت بنزین در بین سال ۸۶ تا سال ۹۳ انجام شد سهمیه بندی بنزین تقریبا ۳ درصد بر کاهش تعداد کشته شدگان و جان باختگان اثر گذار بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: آن چیزی که من گفتم این بود که در شروع طرح هنوز سهمیه بندی بر کاهش ترافیک و به طبع آن تعداد کشته ها اثر محسوسی نگذاشته است. البته امیدواریم به مرور زمان این اثرگذاری مد نظر مسؤولان ایجاد شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید