هشدار برای وضعیت پناهجویانی که با قایق به استرالیا رفته اند

در گزارش جدیدی که به تازگی در استرالیا منتشر شده است عنوان شده است که در حدود ۳۰ هزار نفر که پیش از سال ۲۰۱۳ با قایق به استرالیا آمده اند از مشکلات مالی و بیماری های رو به وخامت مرتبط با سلامت روان رنج می برند .

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هزاران نفر از پناهجویانی که پیش از سال ۲۰۱۳ با قایق وارد استرالیا شده اند "در سایه زندگی می کنند". این در حالی است که این افراد دسترسی محدودی به خدمات حمایتی دارند و حتی از دریافت ویزای خود در آینده نیز مطمئن نیستند.

کمیسیون حقوق بشر استرالیا در تحقیقات خود تجارب حدود ۳۰ هزار نفر از افرادی که با ویزاهای موقت در استرالیا زندگی می کنند را از زمان سفر دریایی برای درخواست پناهندگی از استرالیا مورد بررسی قرار داده است.

این افراد بخشی از حدود ۵۰ هزار نفر هستند که بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ به قصد پناهندگی از استرالیا، وارد استرالیا شده اند.

با آنکه برخی از این افراد توانسته اند به مجرد ورود به استرالیا ویزاهایی را دریافت کنند اما رسیدگی به درخواست پناهندگی بسیاری از آنها با تاخیر طولانی همراه بوده است.

به گزارش جی پلاس، کمیسیون حقوق بشر در گزارش خود که روز چهارشنبه ۱۷ جولای منتشر کرده است یافته است که این پناهجویان در معرض تبدیل شدن به افراد بی خانمان قرار دارند و بسیاری از آنها در فقر زندگی می کنند.

ادوارد سانتوف، کمیسیونر حقوق بشر می گوید: "در حالیکه اکثر آنها از بازداشت در فضای بسته آزاد شده اند اما این افراد دسترسی محدودی به خدمات حمایتی در هنگام زندگی در داخل جامعه استرالیا دارند".

به موجب سیاست هایی که برای جلوگیری از انجام این سفرهای خطرناک دریایی اتخاذ شده است، حتی آن دسته از افرادی که به عنوان پناهنده نیز شناخته می شوند، واجد شرایط اقامت دائم نیستند و به واسطه این امر در بسیاری از موارد حتی امکان ملحق شدن به دیگر اعضای خانواده خود را ندارند.

آقای سانتوف گفت: "این چالش ها در نهایت منجر به مشکلات مالی و رو به وخامت گذاشتن سلامت روان و استقرار نادرست در استرالیا می شود".

کمیسیون مذکور می گوید ۳۱ توصیه از جمله ارتقاء خدمات بهداشت روان و ارائه مسیری برای اقامت دائم این افراد را تنظیم کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید