در گفت و گو با جی پلاس

غلام پیروانی: پرسپولیس یک "علی دایی" کم دارد / افت سوال برانگیز ملی پوشان ربطی به سرمربی ندارد!

غلام پیروانی بر خلاف اغلب کارشناسان معتقد است باید از مارک ویلموتس حمایت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

غلام پیروانی بعد از سال‌ها فعالیت در عرصه مربیگری، این روزها را با پیشکسوتان برق شیراز سپری می‌کند. سرمربی سابق فجرسپاسی، تیم امید و نفت آبادان در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس درباره شرایط این روزهای تیم ملی و همچنین وضعیت مارک ویلموتس اظهار می کند: « سه بازی تیم ملی در دور برگشت در ایران برگزار می‌شود و اگر به قضایا مثبت نگاه کنیم و از ویلموتس حمایت شود، پیروزی دور از دسترس نخواهد بود. هر چند تیم ملی مقابل عراق بد بازی کرد اما تغییر سرمربی زود است و نباید احساسی تصمیم بگیریم. ویلموتس اشکال دارد که فقط به فکر حمله است اما آیا بازیکنان هم در حد و اندازه‌های خودشان ظاهر شدند؟! ویلموتس که پسرخاله‌ام نیست از او حمایت کنم؛ شاید هم ارنج بدی کرده باشد اما بازیکنان تیم ملی هم ضعیف کار کردند و در این دو شکست نقش‌شان پر رنگ بود. وقتی آنها یک در مقابل یک را نمی‌توانند عبور کنند، سرمربی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟»

سرمربی سابق تیم امید صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «قبول دارم که کادر فنی تیم ملی هم مقصر است اما بپذیریم که بازیکنان هم روی فرم نبودند و فوتبال ضعیفی ارائه دادند. ما در گذشته هم توانایی‌های این بازیکنان را دیده‌ایم اما اینقدر افت جای سوال دارد. هماهنگی بین بازیکنان کم بود، مثلا در حمله حمایت و در دفاع پوشش را انجام ندادند و باعث شدند شکست تلخی را تجربه کنیم. با همه اینها زود است دست به تغییر ویلموتس بزنیم و او را اخراج کنیم.»

cover_1440 (1)

غلام پیروانی درباره شایعه حضور برانکو در تیم ملی به جی پلاس می‌گوید: «برانکو به تیم ملی بیاید؟ اگر بچه‌ها همین آمادگی را داشته باشند، فکر نمی‌کنم او هم بتواند کاری انجام بدهد. باید با ویلموتس جلسه بگذارند، او هم با بازیکنان صحبت کند و ما هم موج مثبت بدهیم تا تیم ملی به موفقیت برسد. اگر برای دور برگشت روحیه داشته باشیم، با همین کادر فنی هم می‌توانیم به رقابت‌ها برگردیم و از این گروه صعود کنیم.»

پیروانی درباره شرایط پرسپولیس و افت این تیم نسبت به سال‌های قبل نیز اینطور اظهار کرد: «چند روز قبل پیش علی پروین بودم و با او صحبت کردم. گفتم شما استاد هستی اما پرسپولیس مهاجم می‌خواهد تا موفق شود. فکر می‌کنید چرا سپاهان موفق است؟ چون مهاجم بلندزن دارد. بازیکنان این تیم توپ را از کناره‌ها ارسال می‌کنند و کی‌روش استنلی هم یا آنها را تبدیل به گل می‌کند یا اثر می‌گذارد. پرسپولیس اگر یک مهاجم بلندزن داشته باشد می‌تواند به موفقیت برسد.»

غلامحسین پیروانی

سرمربی سابق تیم امید ادامه داد: «همین پرسپولیس در گذشته چنین مهاجمان بلندزنی را در اختیار داشته. زمانی همایون بهزادی و صفر ایرانپاک بودند، بعد نوبت به ناصر نورایی، کریم باوی، غلام فتح‌آبادی، جمشید شاه‌محمدی، علی دایی یا حتی پایان رأفت رسید. درست مانند استقلال که مهاجمان بلندزنی چون غلامحسین و پرویز مظلومی و بعد از آنها صمد مرفاوی، غلامرضا عنایتی و سیدمهدی سیدصالحی را در اختیار داشت. اگر پرسپولیس دست به جذب چنین مهاجمی بزند می‌تواند روزهای بهتری را تجربه کند.»

بحث جذب جونیور براندائو و ناکامی‌اش در خط حمله پرسپولیس هم یکی از سوال‌هایی است که پیروانی به آن اینطور پاسخ می‌دهد: «جونیور اصلا به درد نمی‌خورد و آن مهاجمی نیست که بتواند تأثیر بگذارد.

X00910716153

پیروانی در پایان پیرامون عدم موفقیت گابریل کالدرون در هدایت تیم پرسپولیس هم صحبت کرد و به جی پلاس گفت: «فکر نمی‌کنم مدیریت به همین زودی درباره اخراج کالدرون تصمیم بگیرد. شاید به او اولتیماتوم بدهند و بگویند حواست به نتایج باشد اما بعید است به همین سادگی‌ها درباره اخراجش به جمع‌بندی رسیده و تصمیم بگیرند.»

دیدگاه تان را بنویسید