در گفت و گو با جی پلاس؛

عنایتی: همین امروز ویلموتس را برکنار کنند/ برانکو گزینه خوبی برای تیم ملی است/ استقلال با استراماچونی می‌تواند قهرمان شود

رضا عنایتی معتقد است که فدراسیون فوتبال باید با مارک ویلموتس قطع همکاری کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، رضا عنایتی سال‌ها در تیم ملی بازی کرده و طی دو، سه فصل اخیر هم به جرگه مربیان پیوسته. مهاجم سابق استقلال و ابومسلم که از تیم ملی نقدهایی دارد. او در گفت و گو با جی پلاس، درباره وضعیت این روزهای تیم ملی می‌گوید: «جز انتقاد آیا حرف دیگری هم می‌توان زد؟ تیم ملی در دو بازی اخیر نامنظم بازی کرده و هرگز نشانه‌ای از تیم گذشته نداشته. بازیکنان در زمین سردرگم بودند و به هیچ‌وجه نتوانستند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. من معتقدم در این بخش، تقصیر اصلی به سرمربی برمی‌گردد که نتوانسته از بازیکنان به بهترین شکل ممکن استفاده کند. ویلموتس مقصر اصلی کسب این نتایج است و باید از او سوال کنیم و در کمیته فنی بپرسیم که چطور در عرض یک ماه، دو شکست تلخ مقابل بحرین و عراق به‌دست آورده؟ نتایجی که در تاریخ ما بی سابقه است.».

عنایتی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «اگر بخواهیم درباره تیم ملی بحث فنی کنیم، می‌توانیم صدها ایراد بگیریم. از نوع چیدمان بازیکنان تا فاصله‌ای که بین خطوط سه‌گانه وجود دارد. تیم ملی مقابل عراق موقعیتی به‌دست نیاورد و حتی یک کرنر هم نزد. این یعنی فاجعه و در نقطه مقابل دیدیم که عراقی‌ها با چه انگیزه‌ای مقابل ما به زمین آمدند و سه امتیاز را گرفتند. من سال‌هاست در فوتبال حضور دارم اما هیچ‌گاه ندیده بودم که تا این حد مقابل عراق دست‌بسته باشیم.».

816008

شایعه اخراج ویلموتس مطرح شده و عده‌ای از برانکو به عنوان جانشین او نام برده‌اند. عنایتی در این باره می‌گوید: «ویلموتس با اتفاق‌هایی که قبل از بازی با عراق رقم زد، پا روی احساسات ایرانی‌ها گذاشت و به نظرم دوره حضورش در تیم ملی باید تمام شود. به شوک نیاز داریم و به همین دلیل باید او را برکنار کنند و در زمان موجود تا بازی بعدی تیم ملی، انتخاب درستی انجام بدهند. انتخابی که در آن کینه و غرض وجود نداشته باشد. برانکو با توجه به تجربه سال‌ها مربیگری در فوتبال ایران گزینه خوبی است که می‌تواند تیم ملی را در این مسیر سخت کمک کند.».

شایعه مربیگری رضا عنایتی در لیگ امارات هم وجود دارد. او سعی می‌کند در این باره زیاد صحبت نکند: «پیشنهاد النصر و الامارات برای هفته‌های قبل است و فعلا تصمیمی در این رابطه نگرفته‌ام. باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد و آیا در تمام زمینه‌ها به توافق می‌رسیم یا نه.».

2192247

عنایتی با سابقه سال‌ها بازی برای استقلال، درباره درخشش این تیم در هفته‌های اخیر می‌گوید: «وقتی در آغاز کار، همه از استراماچونی انتقاد می‌کردند، بر این عقیده بودم که او زمان می‌خواهد تا فوتبال ایران را بشناسد. به او زمان دادند و نتیجه‌اش را هم می‌بینند. وقتی بازی استقلال را می‌بینیم، به عملکرد ویژه او پی می‌بریم. عملکردی که باعث شده تا استقلال در هفته‌های اخیر نتایج درخشانی کسب کند و به رده‌های بالاتر جدول برسد. این استقلال اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، حتی می‌تواند به مقام قهرمانی برسد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید