گفت و گوی جی پلاس با سرمربی تیم ملی در جام جهانی ۹۸

جلال طالبی: باخت به عراق قابل پیش بینی بود/ اگر پیشگیری نشود، وضعیت بدتر از این می‌شود

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به باخت ایران برابر عراق می‌گوید با توجه به وضعیت تیم ملی، این باخت غیر منتظره نبود و می‌توانستیم آن را پیش بینی کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران با شکست در برابر بحرین و عراق در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر، وارد بحران شده و انتقادات هواداران و اهالی فوتبال از این تیم افزایش یافته است.

جلال طالبی، پیشکشوت فوتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره باخت ملی‌پوشان فوتبال ایران مقابل عراق در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می گوید: باخت غیرمنتظره‌ای نبود چون اگر به روند تیم ملی نگاه کنیم می‌بینیم که چنین اتفاقی قابل پیش‌بینی است.

*هفته گذشته در فدراسیون گفتم بازی خطرناکی داریم

وی با بیان اینکه هفته گذشته در فدراسیون فوتبال این موضوع را متذکر شده است، افزود: هفته گذشته که در فدراسیون بودم، گفتم که این بازی خطرناکی است و در نهایت دیدیم که تیم ملی ایران مقابل عراق شکست خورد. شرایط تیم ملی به هیچ عنوان خوب نیست. تیم ملی دوران گذار را طی می‌کند و در این دوران هیچ برنامه‌ای ندارد و این باعث شده دچار سردرگمی شود و به همین دلیل است که شاهد باخت تیم ملی می‌شویم.

* اگر پیشگیری نشود، شرایط برای تیم ملی خیلی بدتر می‌شود

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره دلایل افت تیم ملی در دوره کنونی به جی پلاس می‌گوید: دلایل خیلی زیادی وجود دارد. در یکی، دو جمله نمی‌توان این مساله را توضیح داد اما اگر پیشگیری‌های لازم صورت نگیرد شرایط خیلی بدتر از این خواهد شد. باید روی نقاط مختلفی از تیم ملی کار شود.

*دوست داشتم با ویلموتس صحبت کنم

طالبی همچنین ابراز علاقه کرد تا گفت و گو با ویلموتس داشته باشد. او در این باره می‌گوید: خیلی دوست داشتم با ویلموتس صحبت کنم و نقطه‌ نظرات او را بدانم اما چون از اظهاراتش باخبر نیستم، نمی‌توانم نکات دقیقی را بگویم.

*کی‌روش از نظراتم استقبال کرد

این پیشکسوت فوتبال به ساخت یک تیم جدید در دوران ویلموتس اشاره کرد و به جی پلاس گفت: برای ساختن یک تیم عوامل زیادی دخیل است. من در دورانی که کی‌روش سرمربی تیم بود با او صحبت داشتم و نقطه‌نظرات خودم را به او گفتم و او هم از این نقطه‌نظرات استفاده کرد. باید دید فدراسیون چه برنامه‌ای برای تیم ملی خواهد داشت.

*اتفاقی که برای ویلموتس رخ داد، طبیعی بود

سرمربی تیم ملی در جام جهانی 1998 درباره حواشی مربوط به پرداخت شدن حقوق ویلموتس قبل از بازی با عراق می‌گوید: به نظر من اتفاقی که برای قرارداد ویلموتس پیش آمد، مساله‌ای طبیعی و به نظر من قابل پیش بینی بود کار به چنین جاهایی می‌کشید.

* کار در تهران راحت است اما باید اتفاقات غیرقابل پیش بینی را بررسی کنیم

طالبی درباره‌ آینده تیم ملی ایران در بازی های باقیمانده مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 تصریح کرد: من کار را سخت می‌بینم. اگر روند به همین شکل پیش برود ممکن است اتفاقات بدتری بیافتد اما اگر شرایط برای تیم ملی فراهم شود می‌توانیم شاهد موفقیت باشیم. روی کاغذ چون بازی‌هایمان در تهران است کار راحت‌تری داریم اما باید اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی را هم در نظر بگیریم.

دیدگاه تان را بنویسید