یزدانی: شاید با ویلموتس به جام جهانی نرویم

داریوش یزدانی درباره وضعیت تیم ملی گفت: بازی کی‌روش با ویلموتس کاملاً متفاوت است. ما 7 سال تقریباً با یک شیوه بازی‌ کردیم و حالا می‌خواهیم بازی هجومی انجام بدهیم که هنوز به طور دقیق و صحیح موفق به اجرای آن نشده‌ایم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بخشهای مهم گفتگوی یک روزنامه ورزشی با داریوش یزدانی را برایتان انتخاب کردیم:

* همین چند ماه پیش شاهد بودیم که اختلاف‌های ریشه‌ای میان علی خطیر و مدیران باشگاه وجود داشت. از طرفی میرشاد ماجدی هم مصاحبه‌هایی می‌کرد و انگار از انتخاب استراماچونی راضی نبود. این نشان می‌دهد نظرات در استقلال واحد نیست. نکته دیگری که استقلال را آزار داده و فقط مختص به فصل جاری هم نیست موضوع تغییرات پی‌درپی بازیکنان است. در سال‌های اخیر نزدیک به 100 بازیکن به استقلال رفت و آمد داشته‌اند! چرا در تیم بزرگی همچون استقلال باید شاهد چنین وضعیتی باشیم؟

* مدیران باشگاه استقلال شانس آورده‌اند که استراماچونی مربی نسبتاً صبوری است وگرنه حاشیه‌های تیم‌شان خیلی زیاد می‌شد. من در این مدت ندیدم که استراماچونی به قول معروف زیاد نق بزند و بابت نداری‌ها گله کند. دلیل اینکه استراماچونی دارد کارش را انجام می‌دهد این است که از فوتبال پایه مربیگری‌اش را شروع کرده و معمولاً مربیانی که در رده‌های پایه کار می‌کنند همین خصوصیات را دارند و چندان گله و شکایت نمی‌کنند. من ندیدم که به جز یکی، دو مورد محدود استراماچونی بگوید بازیکن ندارم، دروازه‌بان ندارم، مهاجم ندارم، زمین تمرین ندارم یا اینجور حرف‌ها. استراماچونی مشکلات را می‌بیند اما سعی می‌کند صبور باشد که این به سود باشگاه استقلال است.

*  سبک بازی کی‌روش با ویلموتس کاملاً متفاوت است. ما 7 سال تقریباً با یک شیوه بازی‌ کردیم و حالا می‌خواهیم بازی هجومی انجام بدهیم که هنوز به طور دقیق و صحیح موفق به اجرای آن نشده‌ایم. وقتی داریم تیمی را از فضای فکری یک مربی با تفکرات کی‌روش به فضای فکری مربی دیگری همچون ویلموتس عوض می‌کنیم باید منتظر هر اتفاقی باشیم. حتی ممکن است جام ‌جهانی بعدی را از دست بدهیم و باید خودمان را آماده چنین شرایطی هم بکنیم. ما باید ببینیم فدراسیون فوتبال چه هدفی از تغییر سرمربی تیم ملی داشته است. آیا می‌‌خواهند سبک بازی تیم ملی را عوض کنند یا اینکه دوباره به جام جهانی بروند که صعود به جام جهانی در این شرایط سخت و دشوار است چون قرار است یک عادت 7 ساله را در تیم ملی تغییر دهیم. 

* به نظر می‌رسد ویلموتس درکی از حواشی فوتبال در خاورمیانه و حساسیت‌های موجود میان ایران و عراق ندارد که اینگونه دست به اعتراض زد تا به پولش برسد. البته او باید طبق قواعد و اصول حرفه‌ای به پولش برسد اما اگر او بعد از بازی با عراق از تیم ملی کناره‌گیری هم می‌کرد برای فوتبال ایران اتفاق بدی رخ نمی‌داد اما در آستانه این بازی به راه انداختن چنین فضایی درست و حرفه‌ای نبود. ویلموتس هرگز سیاستمدار خوبی نیست و کار مبتدیانه‌ای انجام داد. ‌ای کاش مشاوران بهتری دور و بر ویلموتس بودند. البته نمی‌دانم واقعاً ایشان اعتقادی به مشاوره دارند یا خیر؟! 

 

دیدگاه تان را بنویسید