خطیبی: ماشین‌سازی از لحاظ نوع بازی، یکی از ۵ تیم اول ایران است

رسول خطیبی، سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز اعتقاد دارد تیمش از لحاظ کیفی، یکی از پنج تیم برتر ایران است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رسول خطیبی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز مقابل ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: از لحاظ روحی و فنی، آمادگی کامل را برای این مسابقه داریم. پس از بازی قبلی، تمرینات خوبی پشت سر گذاشتیم و شرایط خیلی خوبی داریم. بازیکنان با تمام وجود تمرین کردند و امیدواریم با ارائه بازی خوب، سه امتیاز را کسب کنیم.

وی در واکنش به صحبت خبرنگاری که معتقد بود ماشین‌سازان مطابق با عملکرد خود در لیگ برتر، نتوانستند امتیازات لازم را کسب کنند، تصریح کرد: می‌توانید این سؤال را از مربی حریف بپرسید، نه از ما. شرایط خوبی داریم و از امتیازگیری تیم رضایت داریم. امتیازاتی که از دست دادیم، از طرف ما نبوده و ناشی از عوامل دیگری بوده است. اگر آن اتفاقات نمی‌افتاد، 15 تا 16 امتیاز بیشتر داشتیم. با این حال از شرایط فنی و امتیازی تیم خود راضی هستیم و از لحاظ شخصیتی، تیم‌مان را پیدا کردیم.

سرمربی ماشین‌سازی با بیان اینکه شاگردانش با تمام وجود تمرین می‌کنند، خاطرنشان کرد: بازیکنان نکات فنی را زودتر دریافت کردند. از شما می‌خواهم ماشین‌سازی را با مدعیان مقایسه نکنید. در بازی مقابل پرسپولیس، هفت بازیکن برای اولین بار در ورزشگاه آزادی بازی کردند و ما را با تیم‌های در حد خودمان مقایسه کنید. ما کارهای بزرگی انجام دادیم و امتیازات خوبی گرفتیم. ایراداتی داریم که تلاش می‌کنیم با جذب بازیکن در نیم‌فصل، آن را برطرف کنیم. نگویید نتیجه نگرفتیم، چون خیلی خوب نتیجه گرفتیم.

خطیبی درباره مشکل فنی تیمش بیان کرد: هر تیمی ایراد دارد و هیچ تیمی کامل نیست. ماشین‌سازی در شکل تیمی، نوع بازی و کیفیت، یکی از پنج تیم اول ایران است. با این وجود خودمان می‌دانیم باید در نیم‌فصل دوم با جذب یکی دو مهاجم، مشکل خود را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییرات صورت گرفته در کادر فنی با هماهنگی او بوده است یا خیر، گفت: من با هدف باشگاه جلو می‌روم و هر اتفاقی از طرف من یا باشگاه رخ می‌دهد، به خاطر تیم است. تلاش می‌کنیم کیفیت فنی را بالا ببریم و هر تغییری، مطابق نظر هر دو طرف است. ما و مدیران باشگاه، یک هدف را دنبال می‌کنیم و با هم هماهنگ هستیم.

سرمربی ماشین‌سازی با تمجید از روحیه حاکم بر این تیم اظهار داشت: ما تنها تیمی هستیم که تا این لحظه، مشکل حاشیه‌ای نداشتیم و این نشان می‌دهد در مجموعه باشگاه و تیم، یکدلی و صمیمیت وجود دارد. این از همه چیز مهم‌تر است. در ماشین‌سازی، صمیمیت حرف اول را می‌زند و بازیکنان می‌دانند یکدلی، 60 تا 70 درصد تاکتیک یک تیم است.

خطیبی خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: کمک کنید تا هواداران استان، شهر تبریز و طرفداران ماشین‌سازی، از این بازیکنان حمایت کنند و به آنها انگیزه دهند. این مسابقه، یکی از مهم‌ترین بازی‌های لیگ است، چون از لحاظ امتیازی به ذوب‌آهن نزدیک هستیم. در صورت حمایت هواداران، سه امتیاز این بازی را به دست می‌آوریم و جایگاه خوبی در جدول کسب می‌کنیم. امیدوارم فردا با حمایت بسیار زیاد هواداران، بازی خوبی ارائه کنیم و در کنار آن، سه امتیاز دیدار را به دست بیاوریم.

وی در مورد غایبان تیمش برابر شاگردان منصوریان خاطرنشان کرد: نریمان‌جهان را به دلیل چهارکارته بودن و فرید بهزادی کریمی را به خاطر مصدومیت در اختیار نداریم. با این حال، بازیکنان جایگزینی داریم و جای نگرانی نیست. من را می‌شناسید و می‌دانید همیشه برای پیروزی به میدان می‌روم. بازیکنان هم توجیه هستند و یک بازی هجومی ارائه می‌کنیم. البته تساوی بهتر از نباختن است و نباید در زمین خودمان گل بخوریم.

سرمربی ماشین‌سازی در ادامه افزود: چند هفته است که این کار را می‌کنیم و در دو هفته گذشته توانستیم دروازه خود را بسته نگه داریم. ان‌شاءالله فردا این روند را ادامه می‌دهیم و برنامه‌های خود را در زمین پیاده می‌کنیم تا با استفاده از موقعیت‌های خود، برنده باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید