نصب ۲۶۰ دستگاه برخط شتاب‌نگاری زلزله در کشور

کارشناس ارشد شتاب نگاری مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی گفت: به منظور تسریع در بررسی محل وقوع زلزله و اعزام یگان‌های امدادی ۲۶۰ دستگاه برخط شتاب‌نگاری زلزله در کشور نصب می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد رضا ابراهیم پور روز پنجشنبه در حاشیه نصب دستگاه برخط شتاب‌نگاری زلزله در سقز  اظهار داشت: شبکه‌های لرزه‌نگاری و شتاب‌نگاری مهم‌ترین ابزار ثبت و مطالعه زمین‌لرزه‌ها است و بدون یک شبکه متراکم، امکان مطالعه زمین‌لرزه‌ها فراهم نمی‌شود.

وی اضافه کرد: شعاع عملکرد این دستگاه‌ها تا چند صد کیلومتر است و پس از وقوع زلزله با ارائه میزان شتاب به مدیریت بحران در مناطق مختلف کمک و دقایقی پس از زلزله نقشه خسارت و نقاط درگیر حادثه را گزارش می‌کند.

ابراهیم پور با بیان اینکه این دستگاه یک سامانه پاسخ سریع و هشدار سریع است اضافه کرد: ۲۶۰ دستگاه در نقاط مختلف کشور نصب می‌شود و پیش‌تر هم یک هزار و ۱۰۰ دستگاه آفلاین در نقاطی که دارای خطر نسبی زلزله هستند نصب شده بود.

وی یادآور شد: سیستم شبکه برخط شتاب‌نگاری زلزله کشور در حال حاضر در پنج استان راه اندازی شده است که امیدواریم این سیستم را در سایر استان های کشور نصب و راه‌اندازی کنیم.

سقز از لحاظ زلزله خیزی در مناطق متوسط قرار دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید