بودجه 5 میلیون دلاری IOC برای نگه‌داشتن نمونه‌های دوپینگ تا 10 سال

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد بودجه 5 میلیون دلاری را برای نگه‌داری نمونه‌های اخذ شده تا 10 سال هزینه خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بودجه‌ای به مبلغ 5 میلیون دلار از سوی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)  به فدراسیون‌های بین‌المللی و آژانس‌های ملی مبارزه با دوپینگ اختصاص داده می‌شود تا آنها بتوانند نمونه‌های اخذ شده را تا 10 سال ذخیره کنند.

توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک این پیشنهاد را به عنوان بخشی از بودجه 10 میلیون دلاری برای مبارزه با دوپینگ مطرح کرده است.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در پنجمین نشست آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ از فدراسیون‌های بین‌المللی و آژانس‌های ملی مبارزه با دوپینگ درخواست کرد تا نمونه‌ها را 10 سال بعد از اخذ آنها ذخیره کنند تا به این صورت امکان تجزیه و تحلیل دوباره وجود داشته باشد.

بعد از جلسه‌ای که ماه گذشته در لوزان برگزار شد، هیات اجرایی IOC اعلام کرد آنها برنامه‌ دارند تا به صورت درازمدت نمونه‌ها را نگه دارند. توماس باخ حالا با این بودجه در تلاش است این وعده‌ها را عملی کند.

باخ در این باره اظهار داشت: IOC یک قدم جهانی برای ذخیره‌سازی طولانی مدت نمونه‌ها و آزمایش مجدد آنها برداشته است، به این معنا که نمونه‌ها باید بیش از 10 سال ذخیره شوند مانند کاری که IOC برای بازی‌های المپیک انجام می‌دهد.

وی افزود: ما فدراسیون‌های بین‌المللی و آژانس‌های ملی مبارزه با دوپینگ را ترغیب می‌کنیم که در مورد نمونه‌های پیش از بازی اقدامات لازم را انجام دهند. این امر به ویژه هنگامی که با روش‌های جدید آزمایش ذکر شده ترکیب شود بازدارندگی را افزایش می‌دهد. برای دستیابی به این مرحله IOC حاضر است تا اعتبارات لازم را تامین کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید