گیاهانی که می توانید به راحتی و بدون کاشتن نگهداری کنید

نگهداری بعضی گونه های گیاهان ساده تر از آن است که فکرش را بکنید، این مقاله را از دست ندهید

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، خیلی از گیاهان هستند که بدون خاک هم رشد می کنند این گیاهان را باید در مقداری آب نگهداری کنید و حواستان باشد که آب آن ها تمام نشود.

آشنایی با گیاهان کم نیاز ، مناسب برای فضای بسته

گل های خانگی خانه های ما را گرم و خوشایند می کنند، با این حال، همه افراد به اندازه کافی صبور نیستند که از این تزئینات سبز محافظت کنند و یا تمایل به کاشتن آن ها در خاک را ندارند.

ما کشف کردیم که گیاهان خانگی ای وجود دارند که به راحتی و حتی بدون خاک می توانند رشد کنند، و لیستی از آن ها را برای شما آوردیم.

19 گل و سبزیجاتی که شما می توانید تنها با یک شیشه آب آن ها را رشد دهید

1. سیر

اگر حبه سیر را در آب بیندازید، جوانه های سبزش بعد از مدت کمی رشد خواهند کرد، این جوانه های سبز خوردنی هستند و شما می توانید آن ها را به سالاد اضافه کنید.

2. کلم چینی

شما می توانید برگ های جدیدی از کلم چینی خودتان تهیه کنید، حتی اگر فقط قسمت پایینی آن را داشته باشید، ریشه اش را در یک کاسه کم عمق آب قرار دهید و شاهد رشد آن از وسط خواهید بود.

3. پیازچه

تنها چیزی که نیاز دارید یک لیوان، آب و چند عدد پیازچه است تا مطمئن شوید که یک منبع بی پایان از این سبزی سالم را دارید.

4. هویج

اگر شما هویج را در یک کاسه آب سطحی قرار دهید، از بالایش جوانه می زند، این سبزیجات خوردنی هستند، بنابراین می توانید آن ها را به سالاد خود اضافه کرده یا با عسل مخلوط کنید و یک ترکیب مقوی داشته باشید.

5. تره فرنگی

برای رشد یک منبع بی نهایت در خانه، ابتدا مطمئن شوید که قسمت تحتانی آن ها 4 سانتی متر طول داشته باشد و سپس آن ها را در آب قرار دهید.

6. نعناع

نعناع یک طعم دهنده عالی به چای، شیرینی و سس های مختلف است و رشد آن هم آسان است، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که ریشه های آن را در آب قرار دهید.

7. ریحان

در واقع شما مجبور نیستید این گیاه را از فروشگاه بخرید تا یک منبع پیوسته را حفظ کنید، شما می توانید به راحتی ریحان را در یک لیوان آب پرورش دهید.

8. رز ماری

اگر می خواهید رزماری را در آشپزخانه خود بکارید، به چند ساقه این گیاه معطر نیاز خواهید داشت، این ساقه ها را در آب قرار دهید و به زودی ریشه ها ظاهر خواهند شد، با این حال، زمانی که ریشه ها به اندازه کافی بلند شدند، باید گیاهان خود را در خاک خوب آبکشی شده، بکارید.

9. لاله

بسیاری از مردم فکر می کنند که می توانند لاله را فقط در باغ رشد دهند، با این حال، این کاملاً درست نیست، شما می توانید این گل زیبا را در خانه خود هم داشته باشید، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که پیاز گل لاله را در گلدان با مقدار کمی آب قرار دهید.

10.سنبل آبی

این گیاه به راحتی بدون خاک رشد می کند و با گل های زیبا و ظریف شکوفا می شود، شما می توانید در یک ظرف آب در آکواریوم آن را رشد دهید.

11.سنبلچه

شما می توانید به راحتی این گل های زیبا را در خانه پرورش دهید، این گیاه را در یک گلدان پر از سنگ و مقدار کمی آب قرار دهید، وقتی رشد کرد، به اندازه کافی به این گیاه نور بدهید.

12.آماریلیس

این یک گیاهی است که برای شکوفه دادن به خاک نیاز ندارد، تنها چیزی که شما نیاز دارید یک گلدان و سنگ برای نگه داشتن گیاه در یک موقعیت پایدار در آب است.

13.پاپیروس

این گیاه شبیه یک درخت ظریف و نازک است و نیاز به کشت خاکی ندارد، تنها چیزی که نیاز دارد آب است، بهترین ظرف برای رشد پاپیروس، یک گلدان با سطح یکدست آب است.

14.علف فیبر چشمی

علف فیبر چشمی نام معمول خود را از برگ های نازک علفی گرفته که به سیم فیبر نوری شباهت دارد و می تواند به راحتی در آب ایستاده رشد کند و در یک گلدان خوب به نظر می رسد، فیبر نوری چشمی می تواند یک اثر درخت کوچک را ایجاد کند، اگر یک لوله پلاستیکی در اطراف پایه آن ببندید، رشدش سریع تر اتفاق می افتد.

15.بامبو

بامبو به سرعت رشد می کند و یک گلدان ساده با آب برای تبدیل شدنش به یک گیاه بزرگ کافی است، انواع مختلفی از بامبو وجود دارد که شما می توانید در داخل خانه رشدش دهید.

16.اپیپرمنوم اورئوم

این گیاه خانگی معمولاً در یک گلدان با خاک رشد می کند، اما همانطور که اشاره کرده ایم در آب نیز می تواند به خوبی رشد کند. خشک کردن آن تقریباً غیر ممکن است و حتی زمانی که در تاریکی نگهداری می شود, سبز باقی می ماند.

بنابراین, می تواند به یک گیاه زینتی بزرگ برای خانه شما تبدیل شود، شما می توانید چند ایده الهام بخش در اینجا پیدا کنید.

17.همیشه سبز چینی ( آگالونما)

همیشه سبز چینی یک گیاه آبی نیست، معمولاً در یک گلدان با خاک رشد می کند، با این حال، از آنجایی که این یکی از آسان ترین گیاهان برای رشد است، در آب نیز احساس خوبی دارد، اما رشد آن به سرعت رشدش در خاک نیست.

18.ساکولنت ها، از جمله کاکتوس ها

این گیاهان خانگی بسیار مشهور هستند، زیرا به آبیاری مکرر و گلدان های بزرگ نیاز ندارند تا در آن رشد کنند، روش محبوب دیگر در حال رشد ساکولنت ها و کاکتوس ها، هیدروپونیک است، یک کاکتوس را در ظرف پر از سنگریزه گیاهی بکارید و سپس این ظرف را درون سطل دیگری قرار دهید که پر از آب باشد.

19.تیلندسیا

این گیاه نادر نه تنها می تواند بدون خاک رشد کند، بلکه می تواند بدون آب نیز زنده بماند، شما می توانید ایده های زیادی در مورد چگونگی استفاده از این گیاه برای دکور خانه پیدا کنید

هوای مرطوب برای رشد خوبش کافی است، اما می توانید برگ ها و ریشه های آن را با یک حمام آب از زمان به زمان دیگر رها کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید