پوست سالم در دوران بارداری، چگونه؟ + ترفندها

از نگرانی مادران در دوران بارداری مراقبت از پوست و حفظ سلامت آن است، که نکاتی را در این رابطه در ادامه آورده ایم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دوران بارداری دوران بسیار حساسی است و شما باید دقت لازم را در مراقبت از پوست خود داشته باشید، در این مقاله چند راه کار مفید برای مراقبت از پوست در دوران بارداری تهیه کردیم.

ماساژ دادن پوست 

سعی کنید در طول روز پوست خود را ماساژ دهید. این کار باعث افزایش گردش خون در رگ ها و خوابیدن پف صورت می شود. ابتدا سعی کنید پوست خود را از آلودگی ها تمیز کنید و بعد ماساژ دهید.

انتخاب بهترین کرم در دوران بارداری

در دوران بارداری در انتخاب کرم دقت لازم داشته باشید چون بعضی از کرم ها تاثیرات منفی بر جنین وارد می کند و قبل از مصرف کرم با پزشک مشورت کنید.

در انتخاب روغن طبیعی دقت کنید

انتخاب روغن طبیعی هم مثل کرم مضراتی بر جنین دارد مثل روغن رزماری باعث خونریزی و افزایش فشار خون می شود و بهتر است قبل استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.

انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب دوران بارداری

استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار ضروری و لازم است، اما در دوران بارداری باید دقت لازم را داشته باشید زیرا بسیاری از کرم ها از ترکیبات شیمیایی تشکیل شده است مثل اکسی بنزون و آووبنزون که تاثیرات منفی بر جنین خواهد گذاشت و قبل از مصرف کرم ضد آفتاب هم باید با پزشک مشورت کنید.

حمام آفتاب نگیرید

حمام آفتاب برای خانم های باردار بسیار مضر است زیرا تحقیقات نشان داده که گرفتن آفتاب باعث کم شدن آب مورد نیاز بدن می شود و باعث انقباضات زود هنگام رحم و در نتیجه زایمان زود هنگام می شود. وقتی بدن دچار کمبود آب است باعث ایجاد گرمازدگی خانم باردار می شود که بر جنین تاثیر بدی خواهد گذاشت. گرفتن آفتاب همچنین باعث می شود تا میزان اسید فولیک مورد نیاز مادر از بین برود. همچنین از کرم های برنزه هم خودداری کنید چون در این کرم ها مواد شیمیایی وجود دارد که برای جنین مضر است.

 

دیدگاه تان را بنویسید