هفته نهم لیگ برتر؛

استقلال با هت‌تریک دیاباته تراکتور را شکست داد/ خط و نشان استراماچونی برای لیگ برتر + جدول

استقلال توانست تراکتور را در ورزشگاه یادگار امام با حساب ۴ بر ۲ شکست دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ در آخرین دیدارهای هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران، تراکتور و استقلال از ساعت ۱۸ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۴ بر ۲ استقلال خاتمه یافت.

محمدرضا آزادی در دقیقه ۲۰ و ساسان انصاری در دقیقه ۷۹ برای تراکتور و شیخ دیاباته در دقایق ۴۰، ۶۵ و ۷۰  و علی کریمی در دقیقه ۸۴ برای استقلال گل زدند.

با این نتیجه، تراکتور ۱۷ امتیازی باقی ماند و در رده دوم جدول باقی ماند اما استقلال با ۱۵ امتیاز به جایگاه هفتم جدول بازگشت و به سه امتیازی صدر جدول رسید.

نیمه نخست

بازی آرام دو تیم در دقایق ابتدایی، با میدان‌داری شاگردان دنیزلی ادامه پیدا کرد و در دقیقه یازده، اکبر ایمانی اولین شوت را زد که توپ در مسیر دروازه استقلال، به مدافعان این تیم خورد و به کرنر رفت. یک دقیقه بعد، مجددا ارسال بازیکنان تراکتور با ضربه سر آزادی در آغوش حسینی قرار گرفت.

مهدی قائدی در دقیقه ۱۳ حمله تراکتور را به ضد حمله تبدیل کرد و شوت او از گوشه سمت راست زمین تراکتور با برخورد به انگشتان مظاهری از سمت چپ زمین به کرنر تبدیل شد.

در دقیقه ۱۷، وریا غفوری در ارسال پاس در عرض، دچار اشتباه شد و توپ به مازولا رسید. او بعد از دریبل محمد دانشگر در گوشه محوطه شش قدم، شوت زد که با خروج و واکنش خوب حسینی مواجه شد و این موقعیت خوب از دست رفت.

گل: در دقیقه ۲۰  پاس در عرض احسان حاج صفی در مقابل محوطه جریمه استقلال، با تیزهوشی محمدرضا آزادی و تعلل خط دفاعی آبی ها به گل تبدیل شد.

در دقیقه ۲۳، رشید مظاهری واکنش بسیار خوبی به شوت از راه دور مدافع استقلال داشت و توانست توپ را در دو مرحله دفع کند و به کرنر بفرستد.  بعد از وقفه چند دقیقه‌ای برای مداوای مظاهری، موج دیگری از حملات استقلال روی دروازه تراکتور خلق شد که شوت اسماعیلی به سوی دروازه بعد از دخالت به یک بازیکن تراکتوری، به دیاباته رسید و دخالت او در مسیر توپ در آغوش مظاهری قرار گرفت.

گل: در حالی که بازی آرام دنبال می‌شد، در دقیقه ۴۰ مهدی قائدی با پاسی بسیار خوب پشت سر مدافعان، دیاباته را صاحب توپ کرد که ضربه پرقدرت و محکم مهاجم استقلال وارد دروازه مظاهری شد و بازی به تساوی رسید.

بعد از گل استقلال، تراکتور برای زدن گل تلاش کرد که شوت ایمانی با واکنش خوب حسینی و شوت دیاباته با واکنش خوب مظاهری همراه بود. در وقت‌های اضافه نیمه نخست، مازولا از فاصله نزدیک به سمت دروازه حسینی شوت زد که واکنش دیدنی سید حسین حسینی مانع از باز شدن دروازه تیمش برای بار دوم شد.

نیمه دوم

بازی همانند نیمه نخست با پاسکاری و حملات بازیکنان تراکتور آغاز شد اما بازیکنان استقلال با تمرکز روی کارهای دفاعی مانع از نفوذ بازیکنان این تیم به داخل محوطه جریمه شدند.

در دقیقه ۵۳، استقلال با خوش‌شانسی مواجه شد و ضربه محمدرضا آزادی از فاصله کمتر از ۱۰ متری با برخورد به دیرک افقی دروازه راهی اوت شد.

در دقیقه ۵۵، استقلال روی ضد حمله سریع مهدی قائدی صاحب موقعیت گل شد. حرکات تند او مانع از دخالت مدافع تراکتور شد اما شوت قائدی از داخل محوطه هجده قدم با اختلاف کم از کنار دیرک دروازه به بیرون رفت.

مجددا نوبت به تراکتور رسید تا دروازه استقلال را تهدید کند. پاس در عمق مازولا و دخالت یزدانی موجب خلق موقعیت خوب برای موسوی شد که ضربه این بازیکن کم دقت بود و توپ از فاصله چند متری به بیرون رفت.

گل: دیاباته در دقیقه ۶۵ توانست برای دومین بار دروازه تراکتور را باز کند. ارسال میلیچ به روی دروازه با دخالت مدافع تراکتور همراه بود تا در مقابل محوطه جریمه با شوتی از سوی علی کریمی همراه شود. این توپ در شلوغی مقابل محوطه جریمه به دیاباته رسید و او به راحتی دروازه تراکتور را برای دومین بار گشود.

گل: دیاباته دقیقه ۷۰ با زدن سومین گل، موفق به هت تریک شد. پاس در عمق علی کریمی پشت سر مدافعان تراکتور به دیاباته رسید و او با دریبل مظاهری، دروازه خالی این تیم را باز کرد.

در دقیقه ۷۶، حملات تراکتور منجر به موقعیت خوبی برای تراکتور شد که ضربه بازیکن این تیم از داخل محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

گل: در دقیقه ۷۹  تراکتور توانست گل دوم را وارد دروازه استقلال کند. روی پاس مسعود شجاعی پشت سر مدافعان استقلال، ساسان انصاری با ضربه سر دروازه حسینی را باز کرد.

در دقیقه ۸۱، شوت از راه دور میمبلا به سمت دروازه حسینی، با واکنش مطمئنی از سوی این دروازه‌بان همراه شد. این موقعیت در بازگشت، منجر به ضد حمله خطرناکی برای استقلال شد. پاس خوب علی دشتی در مقابل دروازه به دیاباته رسید اما واکنش دیدنی مظاهری مانع از باز شدن دروازه تیمش برای چهارمین بار شد.

گل: دقیقه ۸۴ علی کریمی با شوتی دیدنی دروازه مظاهری را فروریخت و استقلال به چهارمین گل دست یافت. بعد از تعلل دیاباته و دفع توپ تراکتوری ها، توپ به علی کریمی رسید و او با کنترل و ضربه دقیق به توپ، دروازه مظاهری را گشود.

تراکتور برای جبران گل‌های خورده، سه موقعیت خطرناک را روی دروازه استقلال ایجاد کرد که سید حسین حسینی هر بار ناجی تیمش شد تا این بازی با پیروزی ۴ بر ۲ تیمش به پایان برسد.

ترکیب تراکتور: رشید مظاهری، ایمان سلیمی، مهدی تیکدری، رضا اسدی، میثم تیموری، سید احمد موسوی (ساسان انصاری ۷۴)، اکبر ایمانی (مسعود شجاعی ۷۷)، ویلیان میمبلا (کارت زرد) (فورچونه ۸۹)، احسان حاج صفی، مازولا و محمدرضا آزادی.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی محمد دانشگر، عارف غلامی، وریا غفوری، هرویه میلیچ، مسعود ریگی (کارت زرد)، علی کریمی، مهدی قائدی (آرش رضاوند ۶۳)، فرشید اسماعیلی (علی دشتی ۸۰) و شیخ دیاباته (مرتضی تبریزی ۸۹).

در سایر بازی‌‌های امروز ذوب آهن توانست شاهین بوشهر را شکست دهد و از بحران خارج شود.

ذوب آهن 2 - شاهین بوشهر صفر

گل گهر سیرجان صفر - پیکان صفر

برای مشاهده جدول کامل لیگ برتر فوتبال ایران به اینجا بروید.

 

دیدگاه تان را بنویسید