چگونه یک همسر ایده آل باشیم؟ / 17 راهکار پیشنهادی

یک همسر خوب بودن کار ساده و آسانی نیست حتی اگر شما یک شوهر ایده‌آل داشته باشید، برای یک همسر خوب بودن، شما باید با شوهر خود یک ارتباط مؤثر داشته باشید و یک رابطه عاشقانه را زنده کنید و با شوهر خود یک دوست باشید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ برای اینکه یک همسر ایده آل باشید را‌هکارهای زیر  پیشنهاد می شود:

۱- ارتباط مؤثر

احساسات و نیازهای خود را به‌طور مؤثر بیان کنید. اگر شما از چیزی ناراحتید یا کار اشتباهی انجام داده، آن را بگویید. شما باید با لحن مثبت صحبت کنید و به‌جای متهم کردن، با دقت به حرف‌های شوهرخود گوش دهید.

مثلاً اگر از دیر آمدن شوهر خود به خانه ناراضی هستید با یک لحن نرم این ناراحتی را به او بگویید؛ مثلاً بگویید از اینکه او تا دیروقت در بیرون منزل است، نگرانش می‌شوید و سپس با دقت به حرف‌هایش گوش دهید و مثلاً اگر گفت گرفتاری‌های مالی و تأمین مخارج، او را ملزم به کار بیشتر می‌کند برای اینکه به او بفهمانید که درکش می‌کنید، همان جمله خودش را تکرار کنید؛ این یعنی که شما به حرفای شوهر خود گوش می‌دهید و او را درک می‌کنید.

از قضاوت کردن اجتناب کنید و بگذارید او حرفش را به پایان برساند و بعد از صحبتش شما راه‌حل خود را ارائه دهید؛ این‌گونه هم حرف دل خود  را گفته‌اید و هم راه‌حل مناسب را ارایه داده‌اید.

۲- دوری از مجادله و دعوا

در مورد برخی از مسائل بی‌ارزش و فاقد اهمیت با شوهرخود مجادله و بحث نکنید اگر شما از آن دسته خانم‌هایی هستید که به‌محض وجود یک مسأله جزئی در زندگی آشوب به پا می‌کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم که این عادت را ترک کنید چراکه این مسائل اصلاً مهم نیستند و با پیشرفت این روند در زندگی، اگر مسئله مهمی هم پیش بیاید دیگر شوهرشما گوشی برای شنیدن نخواهد داشت.

انتقاد می‌تواند یک رابطه را نابود کند مثلاً اگر شوهرشما ماشین لباس‌شویی را جابه‌جا کرده و در حین جابه‌جایی، خطی به کنار ماشین لباس‌شویی افتاده ،او را به باد انتقاد نگیرد اولاً این ‌یک مسأله کاملاً بی‌اهمیت است و با یک خش کوچک در کنار ماشین لباس‌شویی ماشین از کار نمی‌افتد در ثانی با این کار تنها شما غرور و عزتش را از بین می‌برید.

از انتقادی که اصلاً سازنده نیست اجتناب کنید و یک موضوع کوچک را به یک بحث و دعوا تبدیل نکنید.

بابت کاری که همسرشما انجام داده از او تشکر کنید با این کار هم احساسات خود را ابراز کرده‌اید و هم موجبات خوشحالی او را فراهم کرده‌اید. این تشکرهای زبانی باعث می‌گردد که همسرتان برای شنیدن حرف‌های شما همیشه گوش شنوا داشته باشد.

۳- شوهر خود را هنگام بحث کردن درک کنید

اجازه ندهید خشم بر شما غلبه کند؛ زیرا ممکن است حرفی را به شوهر خود بزنید که بعداً بابت گفتن آن حرف پشیمان شوید؛ حتی زمانی که شما حرف همسرخود را قبول ندارید به صبحت‌هایش احترام بگذارید. هیچ زن‌وشوهری نیستند که دارای اخلاقیات و عقاید مشابه و یکسانی باشند؛ چون هر دو فرد در دو خانواده‌ی متفاوت زندگی کرده و تربیت ‌شده‌اند؛ این یعنی که طرفین برای یک زندگی دارای آرامش نیازمند درک متقابل هستند.

در زمان مناسب با شوهر خود صحبت کنید؛ از صحبت کردن در مورد مشکلات قبل از شام یا حتی زمانی که او در یک موقعیت استرس‌زا غوطه‌ور‌است، اجتناب کنید و هرگز در مقابل فرزندان خود جروبحث نکنید.

هنگامی‌که شما اشتباهی را انجام می‌دهید آن را بپذیرید و مقدمات عذرخواهی را فراهم کنید. شما باید احترام گذاشتن به دلایل منطقی و درست را یاد بگیرید.

۴- پشت سر شوهر خود حرف نزنید

هرگز با دوستان و خانواده‌  خود در مورد شوهرتان بدگویی نکنید. زمانی که شما ازدواج کردید و با شوهرتان در زندگی، شریک شدید ؛ این اولین گام وفاداری است که در مورد او با دیگران صحبت نکنید. اگر از مسئله‌ای ناراحت هستید این موضوع را به خود او بگویید نه به دیگران.

شکایت کردن از شوهر خود در نزد دوستان و خانواده نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند؛ بلکه باعث می‌شود یک تصویر و ذهنیت منفی از شوهر خود در ذهن آنها ایجاد شود.

دوستان و خانواده شما با بدگویی و شکایتی که شما از شوهر خود کرده‌اید شاید بخواهند به شما مشاوره بدهند و ناخواسته پیشنهاد‌هایی را ارایه دهند که اوضاع زندگی شما را بدتر کند.

۵- انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید

اگر سطح انتظارات شما بالا وغیرواقعی است به فکر پایین آوردن این انتظارات و متعادل کردن آنها باشید؛ به‌عنوان‌مثال این بسیار ناعادلانه است که شما بابت وسایلی که هنوز نو هستند، بخواهید دوباره هزینه کنید و شوهرخود را بابت خرید مجدد به‌زحمت بیندازید؛ با چشم‌پوشی از مدگرایی و چشم وهم‌ چشمی‌های بی‌مورد شما در کاهش هزینه‌های زندگی به شوهر خود کمک خواهید کرد.

ارتباط متقابل؛ اگر شما از شوهرخود انتظار دارید که همیشه و در هر زمان در زندگی با شما شاد باشد؛ ولی این انتظار را خودتان هم برای او برآورده نمی‌کنید هرگز به زندگی شاد دست نخواهید یافت.

انتظارات مالی واقع‌بینانه از شوهرخود داشته باشید.

۶- سعی نکنید شوهر خود را تغییر دهید

شوهر خود را همان‌طوری‌که هست بپذیرید و به‌دنبال تغییر دادن او نباشید. او یک انسان مستقل و دارای فکر و اندیشه است؛ همان‌طور‌که شما مستقل هستید. شما او را برای خودش دوست داشته باشید؛ همان‌طورکه او شما را بدون قید و شرط  دوست دارد.

بپذیرید که شما و شوهرتان دو فرد متفاوت هستید و شبیه به هم نیستید. او نمی‌خواهد جهان را آن‌گونه که شما می‌بینید و فکر می‌کنید ببیند و این‌یک امر کاملاً طبیعی است.

شوهرتان را به‌زور وادار به کاری نکنید؛ مثلاً هرگز به‌زور او را به انجام پیاده‌روی مجبور نکنید. در مورد پیاده‌روی و مزایای آن توضیح دهید و اجازه دهید خودش پیشنهاد شما را بپذیرد.

۷- درک مسائل و مشکلات زندگی به‌عنوان یک تیم

مسلماً زندگی پر از فرازوفرودهاست و همیشه بر روی غلتک شادی حرکت نخواهد کرد. در زندگی مشترک خود ممکن است با مسائلی از قبیل بحران از دست دادن شغل، مرگ عزیزان، تصادف و… روبه‌رو گردید که باید شما و شوهرتان باهم به جنگ این تنش‌ها و مشکلات بروید.

در برخورد با این مسائل شما و همسرتان باید یک تیم باشید نه نقطه مقابل هم تا بتوانید راحت‌تر با مشکلات کنار بیایید؛ مثلاً اگر شوهر شما کار خود را به هر دلیلی ازدست‌داده او را مورد سرزنش قرار ندهید؛ به این موضوع فکر کنید که سرزنش شما هیچ گره‌ای را باز نخواهد کرد؛ و تنها موجب بحث‌وجدل را فراهم می‌کند. در برخورد با این مشکل او را درک کنید و امیدواری دهید و حتی بگویید برای رفع مشکلات مالی حاضر هستید که کار کنید.

باوجود هر مشکلی، زندگی سرشار از عشق و شادی را فراموش نکنید و به آینده امیدوار باشید.

خوب بخورید و خوب ورزش کنید و پرانرژی به جنگ با مشکلات بروید.

۸- فرزندان و تغییرات رابطه

شما باید بپذیرید که وجود بچه در زندگی شما، نوع ارتباط شما را تغییر خواهد داد. با به دنیا آمدن بچه‌ها شما و شوهرتان بدون شک پخته‌تر و باتجربه‌تر می‌گردید؛ چراکه باوجود بچه، شما و همسرتان، زمان آزاد را به بچه‌ها اختصاص می‌دهید و دیگر فرصت و زمانی باقی نمی‌ماند که به مسائل حاشیه‌ای و متفرقه بپردازید.

باهمدیگر کار کنید و زمان خود را با فرزندانتان بگذرانید.

در تربیت فرزندان خود با یکدیگر تصمیم بگیرید.

۹- اشتباهات همدیگر را بپذیرید

اگر می خواهید شوهرتان شما را بابت انجام یک اشتباه ببخشد، شما نیز در مقابل، باید همین رفتار را داشته باشید. اگر اشتباهی از شما سر زد عذرخواهی کنید و اشتباه خود را بپذیرید تا او هم در مقابل شما همین‌گونه رفتار کند. اگر شما نسبت به شوهر خود کینه به‌دل بگیرید و مدام به آن کینه فکر کنید، دیگر شما قادر به درک خوبی‌های همسر خود نخواهید بود.

پذیرش و گذشت از اشتباهات یکدیگر

اعتراف به اشتباهات خود و عذرخواهی

۱۰- یک همراه و همدم خوب

خواسته‌ها و نیازهای شوهر خود  را موردتوجه قرار دهید. اگر او نیاز دارد که زمانی را با دوستان خود بگذراند، این فرصت را در اختیارش قرار دهید؛ این احترام شما به خواسته‌های او باعث می‌شود تا او هم به خواسته‌ها و نیازهای شما احترام بگذارد؛ این‌گونه یک زندگی شادتری خواهید داشت.

۱۱- بهترین دوست او باشید

میزان صمیمیت و پذیرش بی‌قید و شرط خود را در زندگی مشترک‌تان توسعه دهید، باهم بگو و بخند داشته باشید، جوک تعریف کنید و فضای منزل خود را به سمت شادی سوق دهید.

شوهر خود را به فردی شاد و سر زنده تبدیل کنید.

هدف شما  این باشد که شوهر شما با تنها فردی که احساس آرامش و شادی می‌کن،د شما باشد نه دوستانش.

۱۲- رویاهای مشترک بسازید

رویاهای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارد. این رویاها می‌تواند یکی از این موارد باشد:  بازنشستگی زودتر از موعد یا رفتن به یک سفر خارجه در سالگرد ازدواج و… این‌گونه برای رسیدن به رویاهای خود  تلاش مضاعفی خواهید کرد؛ حتی اگر رویای شما بسیار بزرگ است آن را زنده نگه‌دارید.

۱۳- هویت خود را حفظ کنید

بیش‌ازحد به همسر خود وابسته نباشید. اگر دلیل هر کاری که انجام می‌دهید یا هر دل‌خوشی، خوشحالی‌ و حتی زندگی کردن شما، شوهرتان باشد این اصلاً خوب نیست؛ چون اگر شوهرتان، فردا روزی شما را به هر دلیلی ترک کرد، شما نمی‌توانید زندگی خود را ادامه دهید؛ این وابستگی بیش‌ازحد نه‌تنها برای شما، بلکه برای شوهرتان نیز عذاب‌آور است که شما در هرزمانی بخواهید که او در دسترس باشد و به نیازهای شما پاسخ دهد.

وابستگی بیش‌ازحد ممکن است شوهر شما را به این فکر بیندازد که او زندانی شده است.

به سرگرمی‌ها و علایقی که برای شما مهم و جذاب هستند ادامه دهید تا میزان این وابستگی کم شود.

۱۴- استرس و تنش را کنترل کنید

باهمدیگر برای کنترل تنش و استرس کار کنید. زنان و مردان هر دو روزانه با استرس و تنش مواجه هستند. شما تلاش کنید تا با راهکارهای درست و اصولی این استرس را درمان کنید.

به شوهرخود کمک کنید تا در مورد علت استرس و تنش خود با شما صحبت کند و آن را با کمک خودش درمان کنید. اگر شوهر شما با عصبانیت و خشم از سر کار، آمد و بابت این خشم با شما سر هر موضوع بی‌اهمیتی بحث‌وجدل به راه انداخت، آرام باشید و به او در مقابل صحبت‌هایش پاسخ ندهید؛ کمی که اوضاع آرام شد شما با یک لیوان چایی یا هر نوع دم‌نوش دیگری به استقبالش بروید و از او بخواهید دلیل اصلی برای نگرانی خود را بگوید تا شما با هم‌فکری با او بتوانید آن را حل کنید؛ به این‌صورت شما یک دوست، همدم و هم‌فکر خوب برای زندگی‌اش هستید.

۱۵- ایجاد یک رابطه عاشقانه

از جملات رمانتیک غافل نشوید؛ مردان نسبت به زنان بیشتر به محبت کردن نیاز دارند؛ اما هرگز این مسأله را به زبان نمی‌آورند. شما نیاز دارید تا یک زمان عاشقانه و رومانتیک را با شوهر خود داشته باشید. پیشنهاد  رفتن به یک بازی گلف را از او بپذیرید و باهم به پارک بروید و قدم بزنید و  غذای مورد علاقه‌اش را درست کنید.

۱۶- همیشه آراسته و مرتب باشید

شوهر شما دوست دارد وقتی از سر کار می‌آید شما را زیبا و آراسته ببیند نه با سر و وضع ژولیده و آشفته؛ پس در هر زمان به زیبایی خود توجه کنید؛ منزل را مرتب و تمیز نگه ‌دارید؛ غذای خوشمزه بپزید و آرامش را در منزل حاکم کنید؛ چراکه شوهر شما در طول روز موقع کار با تنش‌های بسیاری روبه‌رو بوده و حالا نیاز به آرامش دارد که تنها شما می‌توانید این آرامش را برای او فراهم کنید.

۱۷- مقایسه کردن ممنوع

شوهر خود را با مردان هم‌سن خودش مقایسه و تحقیر نکنید، هیچ انسانی کامل نیست و زن و مرد کامل‌کننده‌ هم هستند؛ بنابراین نقایص او را نادیده بگیرید و همیشه خوبی‌های او  را بزرگ جلوه دهید و یادتان باشد همیشه نیمه‌ی پر لیوان را ببینید.

یک همسر خوب بودن کار ساده و آسانی نیست حتی اگر شما یک شوهر ایده‌آل داشته باشید، برای یک همسر خوب بودن، شما باید با شوهر خود یک ارتباط مؤثر داشته باشید و یک رابطه عاشقانه را زنده کنید و  با شوهر خود یک دوست باشید. برای اینکه یک همسر ایده آل باشید را‌هکارهای زیر را دنبال کنید.

دیدگاه تان را بنویسید