افزایش تولید خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۰

خودروسازی فولکس واگن تولید خودروهای برقی را تا حدود یک میلیون خودرو تا پایان ۲۰۲۲ افزایش می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، خودروسازی فولکس واگن تولید خودروهای برقی را تا حدود یک میلیون خودرو تا پایان ۲۰۲۲ افزایش می دهد. این خودروساز آلمانی با این کار از شرکت تسلا پیشی می‌گیرد و چین را تبدیل به یک میدان اصلی برای تولید این خودروها می سازد .

فولکس واگن دو کارخانه چینی را برای ساخت خودروهای برقی در سال آینده آماده می‌کند. این کارخانه های چینی ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار خودرو را خواهند داشت که نشان دهنده توانایی فولکس واگن برای صنعتی کردن تولید با سرعتی بیشتر از سایر پیشگامان بازار خودروهای برقی است .

تسلا هنوز سعی می کند با ساخت یک کارخانه جدید در شانگهای چین به هدف ساخت بیش از ۵۰۰ هزار خودرو در سال برسد در حالیکه فولکس واگن بر راه اندازی دو کارخانه در انتینگ و فشون برای ساخت خودروهایی که آلایندگی آنها صفر است تمرکز دارد .

مکس واربرتون، یکی از تحلیل گران موسسه تحقیقاتی برنستین گفت:« واقعیت این است که موانع ورود به خودروسازی هنوز هم بالاست. ساخت خودرو سخت است. تغییر به سمت خودروهای برقی گرانقیمت خواهد بود ولی احتمالاً توسط خودروسازان سنتی هدایت می‌شود ».

فولکس واگن زیر ساخت های بزرگ خود در بخش عرضه کنندگان، کارخانه ها و کارگران را بیشتر از رقیبان خود مانند BMW،جنرال موتورز ، رنو و تسلا افزایش می‌دهد .

فولکس واگن علاوه بر تنظیم تدریجی تولید و استفاده از پلتفرم های دارای چندین سیستم نیرو محرکه ، بر روی یک طراحی خاص خودروهای برقی هم سرمایه گذاری می کند که به آن MEB می گویند و امیدوار است با این کار قیمت خودروهای برقی تا حدود ۲۰ هزار یورو (۲۲۲۶۲ دلار ) کاهش یابد .

مقامات اجرایی ارشد فولکس واگن می‌گویند این شرکت مستقر در آلمان تا ۲۰۲۲ از هشت کارخانه دیگر برای تولید اختصاصی خودروهای برقی استفاده می کند و پلتفرم MEB خود را به رقبایش عرضه می‌کند و با این کار تبدیل به بزرگترین تولید کننده خودروهای دارای آلایندگی صفر در جهان خواهد شد .

هربرت دایس، مدیرعامل فولکس واگن گفت تسلا با معرفی خودروی الکتریکی «مدل۳» یک رقیب جدی بود ولی ورود استارتاپ ها به تولید انبوه بدون داشتن تاسیسات تولیدی کافی سخت است . این خودروساز آلمانی برای تامین هزینه برقی کردن خودروهای خود قصد ‌دارد فروش خودروهای اس یو وی دارای موتورهای احتراقی را تا ۴۰ در صد کل فروش تا ۲۰۲۰ نسبت به ۲۳ درصد ۲۰۱۸ افزایش دهد .

فولکس واگن اعلام کرد این گروه تا ۲۰۲۸ می‌تواند ۲۲ میلیون خودروی برقی بسازد که ۱۱.۶ میلیون آن از کارخانه های چینی خواهد بود .

 

دیدگاه تان را بنویسید