معاملات طلا و سکه کاهش یافت

محمدولی گفت: خرید و فروش طلا در ماه های محرم و صفر به دلیل لغو مراسم عروسی کاهش محسوسی یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره تحولات بازار طلا و سکه اظهار کرد: شرایط فعلی بازار طلا برای خرید و فروش مطلوب است.

رئیس اتحادیه تخصصی طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که کاهش معاملات در بازار به چه عواملی بستگی دارد؟ افزود: باتوجه به ایام محرم و صفر، خرید و فروش و طلا به دلیل لغو مراسم عروسی کم می شود در نتیجه شاهد افت قابل توجه معاملات هستیم.

محمدولی از پیش بینی بازار طلا و سکه طی روز‌های آتی گفت: به نظر می‌رسد که روند بازار، افزایش معاملات را خبر می دهد مگر اینکه رخداد‌های خاصی در بازار به وقوع بپیوندد.

 برخی از کارشناسان معتقدند که پیش نیاز‌های ثبات قیمت طلا و سکه، در درجه اول بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور است. در درجه دوم نیز باید ارز ورودی به کشور کفایت واردات را کند، به بیان دیگر می‌بایست تراز ارزی و تجاری کشور مثبت باشد، تا شاهد کاهش نرخ دلار و طلا در بازار‌های داخلی باشیم.

در چنین شرایطی قیمت‌ها در بازار متعادل و منطقی خواهد بود و ثبات حکم فرما خواهد شد، اما اگر تراز تجاری کشور منفی شود و واردات بر صادرات پیشی گیرد، تراز تجاری بهم می‌خورد و دلار و طلا دوباره سیر صعودی به خود خواهند گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید