عرفان آهنگریان: اگر من مسی‌ام، اوجاقی گواردیولای ووشو است!

ملی‌پوش تیم ملی ووشوی ایران گفت: همه کسانی که به من لقب مسی ووشو را داده‌اند لطف دارند، اما اگر من مسی باشم، حسین اوجاقی گواردیولای ووشو است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، عرفان آهنگریان درباره قهرمانی تیم ملی ووشوی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ چین که نتیجه تاریخی در تقویم ووشوی ایران و جهان بود، توضیح داد: در دور گذشته این مسابقات که سال ۲۰۱۷ به میزبانی شهر کازان کشور روسیه برگزار شد، تیم ملی ایران توانست با کسب ۷ مدال طلا و یک مدال نقره عنوان نخست و قهرمانی را برای نخستین بار به دست آورد. در این دوره خوشبختانه با عملکردی بهتر نسبت به دور قبل، توانستیم ۸ مدال طلا را از ۸ فرصت موجود کسب کنیم، تا یک نتیجه تاریخی به دست آمده و از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.

تکنیکی‌ترین سانداکار رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ چین ادامه داد: ملی‌پوشان برای حضوری موفق در این رقابت‌ها ۴ ماه تمام را مداوم در اردوها بودند. با برنامه دقیق کادرفنی و فراهم شدن همه امکانات از سوی مدیریت فدراسیون اعم از پرداخت منظم حقوق‌ها، شرایط لازم برای کسب این موفقیت فراهم شد که جا دارد از فدراسیون ووشو تشکر کنم.

ووشوکار وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی ایران افزود: برای اولین بار مبارزه در وزن ۶۵ کیلوگرم را تجربه می‌کردم که شلوغ‌ترین وزن رقابت‌ها بود. ۵ مبارزه را در ۴ روز انجام دادم که سه نفر از رقبایم را با کسب بیش از ۱۲ امتیاز (دیسکالیفه) شکست دادم. در فینال نیز حریف روسی را با کسب بیش از ۱۲ امتیاز مغلوب کردم. خوشحالم که در انتخابی‌ها خوب بودم و در اردوها هم نظر کادرفنی را جلب کردم تا به عنوان ووشوکار اعزامی انتخاب شوم. همچنین خوشحالم که در این مسابقات جواب اعتماد آن‌ها را دادم.

آهنگریان در واکنش به این موضوع که دادن لقب "مسیِ ووشو" به او انتظارات هواداران ووشو از او را در ادامه راه بالاتر می‌برد، اظهار کرد: همه کسانی که این لقب را به من می‌دهند، لطف دارند. اگر من مسیِ ووشو باشم، اوجاقی قطعا گواردیولای ووشو است (با خنده). همیشه سعی کرده‌ام در گوشه‌ای از تاریخ ووشوی ایران ثبت شوم، فرق نمی‌کند با چه اسم و یا لقبی. به عنوان ووشوکاری که خوب جا به جا می‌شود، یا خوب امتیاز می‌گیرد و یا با هر عنوان دیگری، تنها تلاش من این است که هر روز پیشرفت کنم. به همه دوستان و هواداران ووشو قول می‌دهم که عرفان آهنگریان هر روز تمریناتش را پیگیری می‌کند تا برای سال‌ها و مسابقات بعدی بهتر از رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ چین شود.

او درباره نحوه برگزاری این رقابت‌ها نیز توضیح داد: برای اولین بار در تاریخ مسابقات ووشو، بالای ۶۰۰ ورزشکار از ۱۰۲ کشور جهان عازم این مسابقات شده بودند که یک رکوردشکنی برای فدراسیون جهانی به شمار می‌آمد. برای این دوره از رقابت‌ها چینی‌ها دهکده‌ای را در نظر گرفته بود که بیشتر برای بازی‌های آسیایی و المپیک از آن‌ها استفاده می‌شود. ۵ هتل پنج ستاره هم برای اسکان ووشوکاران در نظر گرفته شده بود که تقریبا یک کیلومتر با سالن‌های برگزاری مسابقات فاصله داشت. مسابقات تالو و ساندا برعکس دوره‌های گذشته در دو سالن کاملا مجزا برگزار می‌شدند تا سر و صدای ورزشکاران تمرکز یکدیگر را بر هم نزند. حدود ۳ تا ۴ میلیون دلار هم هزینه برگزاری مسابقات شده بود. همه این اقدامات چینی‌ها برای پس گرفتن عنوان قهرمانی بود، اما خوشحالم که ووشوکاران ما توانستند قهرمانی تاریخی را با ثبت بهترین علمکرد تاریخ ووشوی ایران، به دست آورند.

دارنده مدال طلای ووشوی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسید در راند اول مبارزه فینال حریف روس کمی مشکل ساز شده بود، اظهار کرد: از نظر امتیازی خیالم راحت بود، اما زمانی که به هم می‌چسبیدیم حریف سعی داشت با زدن ضربات ریسکی، در صورت ممکن ناک اوتم کند. خوشبختانه با رد کردن بسیاری از این ضربات اجازه ندادم خیلی اذیتم کند. در مبازات قبل رقبایم را در همان راند نخست دیسکالیفه کرده بودم، اما نمی‌خواستم در این مسابقه که فینال بود ریسک کنم. اگر همه انرژی خود را در راند نخست استفاده می‌کردم و دیسکالیفه نمی‌شد، قطعا کار در راند دوم سخت‌تر پیش می‌رفت. به همین دلیل انرژی‌ام را تقسیم و نهایتا در ۵۰ ثانیه ابتدایی راند دوم با اختلاف بیش از ۱۲ امتیاز حریف را دیسکالیفه کردم تا مدل طلا را برای کشورم به دست آورم.

او در پایان، درباره برنامه‌های خود برای مسابقات پیش رو اعم از قهرمانی آسیا و جام‌جهانی نیز گفت: سال بعد قهرمانی آسیا و جام‌جهانی را پیش رو داریم. با توجه به اینکه مدت‌ها است در اردوهای تیم ملی شرکت داشتم و در کنار همسر و خانواده‌ام نبوده‌ام، تصمیم دارم در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نکنم، ضمن اینکه حدودا یک ماه دیگر پسرم به دنیا می‌آید که دوست دارم در کنار همسر و فرزندم باشم. هدفم رقابت‌های جام‌جهانی است چون با توجه به قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ چین، جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده‌ام. در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیستم و استراحت می‌کنم، اما برای جام‌جهانی با قدرت حاضر می‌شوم.

 

دیدگاه تان را بنویسید