قیمت مرغ را بدانید و گران نخرید

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ از مرغداران نسبت به هفته گذشته کاهش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشته است، بر این اساس هر کیلوگرم مرغ نباید بیشتر از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مردم برسد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه در این هفته قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ زنده از مرغداران با کاهش 200 تا 300 تومان روبه‌رو بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ از مرغداران درب مرغداری 9 هزار تومان خریداری می‌شود.

وی یادآور شد: قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ از مرغداران درب مرغداری 9 هزار و 200 تا 9 هزار 300 تومان بود.

اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه به تبع کاهش قیمت خرید مرغ باید قیمت آن در بازار مصرف نیز کاهش یابد، افزود: در هفته‌ گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده در بازار سراسر کشور حداکثر 14 هزار و 500 تومان بود، اما اکنون با توجه به کاهش قیمت خرید از مرغداران نباید بیشتر از 13 هزار و 500 تومان باشد.

وی اضافه کرد: البته کاهش قیمت خرید مرغ در حالی است که هزینه تمام شده هر کیلوگرم مرغ تغییر نداشته و همچنان هزینه تولید هر کیلوگرم مرغ برای مرغدار 9 هزار و 300 تا 9 هزار و 500 تومان است.

اسدالله نژاد پیش بینی کرد که احتمالا در هفته پیش‌رو شاهد افزایش قیمت مرغ باشیم.

وی گفت: رصد بازار و تولید نشان می‌دهد که در هفته پیش‌رو با کاهش تولید و افزایش تقاضا، قیمت مرغ تا حدودی افزایش یابد.

اسدالله نژاد میزان احتمالی افزایش قیمت مرغ در هفته پیش‌رو را 200 تا 300 تومان در هر کیلوگرم عنوان کرد.

 نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور اظهار کرد: به این ترتیب با کاهش عرضه و افزایش تقاضا، بار دیگر قیمت هر کیلوگرم مرغ به حدود قیمتی 14 هزار و 500 تومان باز خواهد گشت.

اسدالله نژاد یادآور شد: قیمت مرغ چندان تحت تاثیر قیمت خرید آن از مرغداران نیست و برخی واسطه‌ها بازیگردانان قیمت این کالای پر مصرف در بازار  هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید