ایمن تر شدن قابلیت تشخیص چهره پیکسل ۴ از سوی گوگل

گوگل اعلام کرده که در نسخه بروزرسانی شده نرم‌افزار گوشی پیکسل ۴، سیستم تشخیص چهره ایمنی ارتقاء پیدا کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مشکل در سیستم تشخیص چهره (Face ID) تلفن همراه پیکسل ۴ برای شرکت گوگل دردسر ساز شده است و بسیاری از کاربران پرچمدار جدید گوگل از عملکرد ضعیف این قابلیت در گوشی خود گلایه کرده‌اند. حال گوگل خبر داده است در نسخه جدید سیستم عامل اندروید برای گوشی پیکسل ۴، باگ‌های فیس‌آیدی را برطرف کرده و ایمنی بیشتری را برای کاربران خود به وجود می‌آورد.

در روز‌های اخیر خبر‌های زیادی از وجود باگ امنیتی در گوشی جدید شرکت گوگل یا همان Pixel 4 منتشر شده است و کارشناسان بسیاری در مورد آن نظرات خود را بیان کرده‌اند. مشکل اصلی در این تلفن همراه مربوط به سیستم فیس آیدی (تشخیص چهره) این گوشی است. با اینکه این فیس آیدی تنها قابلیت ایمنی بیومتریک پیکسل ۴ است و حسگری برای تشخیص اثر انگشت در قسمت‌های مختلف آن وجود ندارد، ولی همین سیستم نهیز دچار مشکل بوده و در موارد بسیاری دچار نقص عملکردی است.

گوگل قابلیت تشخیص چهره پیکسل ۴ را ایمن‌تر می‌کند

وعده گوگل برای ایمن‌تر کردن گوشی پیکسل ۴

بررسی‌ها نشان داده است هنگامی که کاربر، گوشی پیکسل ۴ را برای باز کردن قفل امنیتی جلوی چهره خود می‌گیرد اگر چشمان او باز باشد در مواردی قفل باز شده و در مواردی باز نمی‌شود و باید چشمان خود را ببندد. این تنها بخشی از مشکل پیکسل ۴ با فیس آیدی است. مشکل دیگر زمانی است که دستگاه به دست فردی غیر از صاحب خود بیوفتد. آن فرد می‌تواند زمانی که صاحب گوشی در خواب است گوشی را مقابل صورت او گرفته و قفل امنیتی را باز کند.

گوگل قابلیت تشخیص چهره پیکسل ۴ را ایمن‌تر می‌کند

گوگل با انتشار اطلاعیه در سایت‌های معتبر اینترنتی اعلام کرد: "خبر‌های خوشی برای صاحبان گوشی Pixel 4 و آن‌هایی که قصد خرید این تلفن همراه را در آینده دارند در راه است. مهندسان گوگل باگ‌های امنیتی فیس آیدی پیکسل ۴ را برطرف کرده و در نسخه بعدی سیستم عامل اندروید به کاربران این گوشی ارائه می‌‎گردد. در نسخه بروزرسانی شده نرم افزار این گوشی چشم‌های صاحب دستگاه به طور دقیق آنالیز شده و در صورت تایید هویت قفل امنیتی باز می‌شود."

 

دیدگاه تان را بنویسید