چرم دوزی؛ یک شغل خانگی کم سرمایه و ممکن + قیمت ها

امروزه یکی از انگیزه های جوانان برای کسب علم و دانش و گذراندن مدارج عالی، یافتن شغل و درآمد مناسب است، اما بررسی پیرامون مشاغل زیادی وجود دارد که می توان با حداقل ها شروع کرد و از منافع آن برخوردار شد که در این بین چرم دوزی از آن دسته مشاغل خانگی است که با سرمایه کم میانگین ۱۵۰ هزار تومان هم می توان کلید زد و افراد می‌توانند کار خود را با حداقل ها شروع و به مرور گسترش دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، واقعیت این است که در شرایط کنونی رفتن به دانشگاه و طی مدارج علمی، تنها مسیر اشتغال و کسب درآمد نیست و بسیاری خود دست به کار شدند و به کمک ذوق و سلیقه‌ای که داشتند، کسب و کاری فراهم کرده و به واسطه آن درآمد کسب می‌کنند.

برای معرفی کسب و کار کوچک خانگی با سرمایه کم و درآمد مناسب، در گذر از یکی از ایستگاه‌های مترو به سراغ غرفه فروش محصولات چرم دوز رفتیم که کیف‌ پول، کیف دوشی و موارد دیگری تولید دارد و فروشنده آنها با بازار گرمی خاصی قصد فروش تولیدات را داشت و چند نفری هم سرگرم خرید که  از کیفیت تولیدات و قیمت آن ابراز رضایت داشتند.

توضیحات فروشنده و مرور تلاش هایی که صورت داده تا تولیدات قابل عرضه به مشتریان داشته باشد، گویای آن بود که راه‌ اندازی این کار، چندان آسان که نیست، بلکه دشواریی هم به همراه دارد، هرچند که افراد در سنین مختلف می‌توانند در این حرفه مشغول شوند.

البته نباید فراموش شود که در این مسیر، برنامه‌ریزی اصولی نیاز است و علاوه بر آن شرایط بازار تولید، نیاز بازار و بسیاری موارد دیگر باید مورد توجه قرار گیرد.

سرمایه ۱۵۰ هزار تومان برای خرید ابزارآلات چرم‌دوزی

تخته فشرده، سمبه و پانچ، خط‌کش، مشته، قیچی، کاتر، نخ و سوزن، شابلون و پرچ کن ابزارآلات مورد نیاز در چرم‌دوزی هستند. این ابزارهای ساده و ارزان‌قیمت را حداکثر با ۱۵۰ هزار تومان می‌توان به راحتی تهیه کرد.

انواع چرم طبیعی و قیمت آن

کسب اطلاعات و آشنایی با انواع چرم همچون چرم گوسفند، گاو، بز و شترمرغ می‌تواند روند کار را سریع‌تر کند. البته چرم مصنوعی با قیمت پایین نیز در بازار موجود است که برخی از تولیدکنندگان در محصولات خود از آنها استفاده می‌کنند.

یکی از نکات مورد توجه در خرید چرم طبیعی واحد اندازه‌گیری آن است که فوت چرم یا پای چرم است. در کشور ما هر پا حدود ۲۸ در ۲۸ سانتیمتر مربع است. در کارخانجات تولید چرم، پس از ساخت چرم و قبل از بسته بندی و عرضه به بازار، مساحت هر تخته پوست‌های چرم را اندازه‌گیری کرده و پشت آن می‌نویسند.

بنابراین بهای هر فوت چرم گوسفندی ۹ تا ۱۵ هزار تومان، چرم گاوی ۹ تا ۱۸ هزار تومان، چرم شترمرغ با کیفیت پایین ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان، چرم شترمرغ مرغوب ۱۸ تا ۲۴ هزار تومان و چرم بزی ساده هشت تا ۱۲ هزار تومان است.

همانطور که در سطور بالا اشاره شد انواع چرم مصنوعی نیز در بازار موجود است به قیمت  هر فوت بین ۱۶ تا ۲۲ هزارتومان است.

شروع کار با محصولات چرمی ساده 

«مریم محمدی» یکی از تولیدکنندگان محصولات چرمی است که کارهای خود را در شبکه اجتماعی می‌فروشد.

وی گفت: انواع کیف چرم، زیورآلات، کف‌پوش‌های چرمی، جاکارتی، تابلوهای ساخته شده از چرم، کمربند و انواع سرسوئیچی از جمله مهم‌ترین و پرطرفدارترین محصولات تولیدی چرمی است.

محمدی معتقد است، چرم‌دوزی یک شغل خانگی مناسب برای افراد با سرمایه کم است و به دلیل اصالت، زیبایی و دوام بالا همواره مورد توجه است.

وی به کسانی که جویای کار هستند توصیه کرد تا زمانی که کار مناسبی انتخاب کنند، می‌توانند با کمک دوره‌های آموزشی چرم‌دوزی که به فراوانی در اینترنت وجود دارد، اطلاعات و آموزش‌های مورد نیاز را کسب کنند و کار خود را از محصولات چرمی ساده تر مثل کیف پول، کیف مدارک، جاکارتی و کیف آرایشی شروع کنند.

به گفته محمدی افراد می‌توانند  فروش محصولات را از دوستان و فامیل شروع کنند و بعد دایره مشتریان خود را گسترش دهند، در عین حال مشارکت در نمایشگاه‌های صنایع دستی نیز محل و فرصت خوبی برای فروش محصولات دست‌ساز است.

دوره های آموزشی چرم دوزی به فراوانی در اینترنت یافت می شوند و به راحتی با یک جستجو ساده در وب سایت های معروف از جمله آپارات یایوتیوب، تعداد زیادی از این آموزش ها را مشاهده نمایید.

 

دیدگاه تان را بنویسید