سهمیه وام دانشجویی برای هر دانشگاه تعیین می شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: باتوجه به محدودیت مالی صندوق رفاه، برای پرداخت وام دانشجویی به دانشگاه ها سهمیه ای تعیین می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ناصر مطیعی درباره سهمیه بندی دانشگاه ها در اختصاص وام های دانشجویی گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم نمی تواند تمامی تقاضاهای مرتبط با وام دانشجویی را پاسخ داد.  

وی افزود: برای همه وام ها به ویژه وام های پر تقاضا مانند وام تحصیلی و وام شهریه، منابع ما نامحدود نیست و برای اینکه همه دانشگاه ها در یک الگوی عادلانه از این سهم برخوردار شوند برای هر دانشگاه به نسبت به جمعیت دانشجویی مثلا شهریه پرداز در وام شهریه،  نسبت به کل جمعیت شهریه پرداز دانشجویی کشور، سهمیه ای تعیین و به دانشگاه ها اعلام می شود و دانشگاه ها بر اساس آن سهمیه، درخواست ها را مدیریت می کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: به عنوان مثال اگر قرار باشد ۱۰۰ میلیارد تومان وام شهریه به کل دانشجویان ارائه دهیم این ۱۰۰ میلیارد تومان براساس سهمیه به دانشگاه ها داده می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان پیس از این عنوان کرده بود، پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید حدود ۵۰۰ میلیارد تومان وام به دانشجویان دانشگاه های کشور، اختصاص داده شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید