مدافعی که گره‌های خط حمله را باز می‌کند

دانشگر، هاشمی‌نسب جدید استقلال

حضور محمد دانشگر در خط حمله استقلال همه را یاد مهدی هاشمی‌نسب می‌اندازد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، استقلال با مشکل عدیده‌ای در خط حمله مواجه است و به همین دلیل سعی در جذب یک مهاجم تمام کننده دارد. ابتدا بحث گری هوپر بود که با توجه به مشکلات موجود نتوانست پیراهن استقلال را بپوشد و حالا هم شایعه‌ای درباره علاقه استراماچونی به ورلینگتون وجود دارد. دیاباته از وقتی به استقلال آمده مصدوم شده و مرتضی تبریزی هم از روزهای اوج فاصله گرفته است.

با توجه به عدم آمادگی تبریزی، استراماچونی مقابل فجرسپاسی در جام حذفی مهدی قائدی را به عنوان تک مهاجم به زمین فرستاد. بازیکنی تکنیکی با خصوصیات بازی در کناره‌های خط حمله که به دلیل کمبود بازیکن آماده به نوک خط حمله منتقل شد. تصور اینکه قائدی در این پست خواسته‌ها را برآورده نکند زیاد بود و به همین خاطر استراماچونی در اواخر بازی تصمیم جدیدی گرفت.

01443992

با توجه به اینکه در بازی تدارکاتی مقابل تیم کرجی، استراماچونی محمد دانشگر را به خط حمله برد و او یک گل هم به ثمر رساند، مربی ایتالیایی این بار در دیداری رسمی این ریسک را انجام داد و باز هم جواب گرفت. دانشگر برابر تیم سابق خود در جام حذفی و وقتی بازی با نتیجه صفر بر صفر دنبال می‌شد به خط حمله رفت و یک ضربه ایستگاهی برای استقلال گرفت. وریا غفوری پشت توپ ایستاد و آن را تبدیل به گل برتری استقلال کرد.

5da9c23e3c04c_5da9c23e3c04f

حضور دانشگر که یک مدافع مرکزی بلندقامت و تخصصی است، در خط حمله همه را یاد اواخر دهه 70 و اوئل دهه 80 انداخت. زمانی که علی پروین و منصور پورحیدی در پرسپولیس و استقلال گاهی از هاشمی‌نسب در خط حمله استفاده می‌کردند و جواب هم می‌گرفتند. آن زمان هاشمی‌نسب گل‌های حساسی را با ضربه سر به ثمر می‌رساند و حالا هم استراماچونی معتقد است حضور او در خط حمله می‌تواند گره از مشکل گلزنی استقلال باز کند.

637047482861690054_lg

 

دیدگاه تان را بنویسید