تجلیل از فرانسیس فورد کاپولا در جشنواره لومیر

کاپولا کارگردان نامدار در جشنواره سینمایی لومیر فرانسه با دریافت جایزه این جشنواره تجلیل شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فرانسیس فورد کاپولا دیشب در جشنواره لومیر فرانسه روی صحنه رفت و با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری این جشنواره و دریافت جایزه لومیر تجلیل شد.

این مراسم در دهمین دوره برگزاری جشنواره لومیر جمعه شب در لیون فرانسه برگزار شد.

کاپولا که ۴ بار جایزه آکادمی اسکار را دریافت کرده پس از نمایش چندین فیلم در تجلیل از وی که با حضور دوستان و همکاران و خانواده‌اش تهیه شده بود، روی صحنه رفت.

در این مراسم تیری فرمو و برنارد تاورنیه  کارگردان‌های جشنواره در کنار النور همسر این کارگردان و پسرش رومن و نیز بونگ جون هو کارگردان کره‌ای و ناتالی بی، بازیگر برای تجلیل از وی روی صحنه رفتند.

در تجلیل از کاپولا، بونگ جون هو از تجربه تماشای فیلم «اینک آخرالزمان» ۱۰ سال پس از اکران رسمی آن حرف زد. کارگردان برنده نخل طلای امسال جشنواره فیلم کن گفت نمایش این فیلم تا سال ۱۹۸۸ در کره جنوبی ممنوع بود. کارگردان «پارازیت» سال‌ها بعد با تماشای این فیلم اشتیاق فیلمسازی در وجودش شعله‌ور شد.  

کاپولا هم روی صحنه از این ادای احترام قدردانی کرد و با تجلیل از بونگ جون هو گفت: شما روی چیزی کار می‌کنید که نمی‌دانید نتیجه‌اش چه می‌شود و چه کسی به تماشای آن خواهد رفت. و من هم همیشه احساس می‌کردم بیشترین رضایت من آنجاست که جوان‌ها کاری را که انجام داده‌ام ببینند و تماشای آن به آنها کمک کند که به نویسندگی یک رمان یا ساخت یک فیلم بپردازند.

وی افزود: این واقعا بزرگ‌ترین نتیجه و به این معنی است که شما جاودان شده‌اید.

فرانسیس فورد کوپولا ۸۰ ساله از مشهورترین کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان آمریکایی ایتالیایی‌تبار سینمای هالیوود است. وی با ساخت سه‌گانه «پدرخوانده» سینمای گانگستری را متحول کرد. فیلم‌های وی در مجموع ۲۴ جایزه اسکار، ۱۱ بفتا و ۱۷ گلدن گلوب دریافت کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید