در گفت و گو با جی پلاس؛

طباطبایی: به دوقطبی ویلموتس - کی روش دامن نزنیم/ بحرین مثل ایران بازی کرد!

کارشناس فوتبال ایران می گوید نباید با شکست برابر بحرین به دوقطبی ویلموتس و کی روش دامن زد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در انتخابی جام جهانی شکست تلخی را برابر بحرین در ریفا تجربه کرد. مارک ویلموتس که قبل از بازی گفته بود به دنبال تغییر تاریخ و پایان شکست ناپذیری بحرین در خاک کشورش است، موفق به انجام این کار نشد و تیمش با یک گل از روی نقطه پنالتی به بحرین باخت و اکنون بعد از انجام سه بازی، در رده سوم گروهش قرار دارد.

*تنها 10 دقیقه خوب بازی کردیم

هادی طباطبایی در گفت و گو با سرویس ورزشی جی پلاس، درباره شکست تیم ملی مقابل بحرین و تحلیل فنی این دیدار گفت: تیم ملی نتوانست مقابل بحرین بازی خوبی انجام دهد. شاگردان ویلموتس تنها در دقیقه ابتدایی بازی به علت ترس بحرین از ایران، خوب عمل کردند اما در ادامه بعد از ارائه بازی تخریبی از سوی بحرین دچار مشکل شدند.

* بحرین مانند ایران بازی کرد

وی با بیان اینکه بازی بحرین مقابل ایران، بی شباهت به بازی ایران مقابل تیم های بزرگ جهان در جام جهانی نبود، افزود: بحرین با تجمع در مقابل خطوط دفاعی و انجام ضدحملات سریع، مانع از هماهنگی و انجام کارهای تاکتیکی در تیم ملی شد. متاسفانه ما نتوانستیم به خوبی از کناره های زمین استفاده کنیم و در نهایت روی یک اشتباه، به حریف پنالتی دادیم.

*بعد از دریافت گل احساسی بازی کردیم

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه تیم ملی بعد از دریافت گل تمرکز را از دست داد و روی به بازی احساسی آورد، یادآور شد: مشکل دریافت گل نخست همچنان با تیم ما همراه است. تیم ملی از سالیان گذشته بعد از دریافت گل نخست دچار مشکل می شود. دیشب هم این مشکل در تیم ملی بود. به همین علت تیم احساسی بازی کرد و به جای تمرکز بر استفاده از حداقل زمان، خودمان زمان را با اعتراض ها و ارسال های نادرست تلف کردیم.

*به راحتی مقابل این تیم شکست خوردیم

طباطبایی با تاکید بر اینکه نباید به ویلموتس به خاطر این شکست فشار وارد شود، افزود: قبول داریم که تیم ملی بازی خوبی مقابل بحرین انجام نداد و به راحتی مقابل این تیم تن به شکست داد. با این حال نباید با این شکست همه چیز را تمام شده بدانیم. ویلموتس هم مانند سایر مربیان، کارش را به تازگی شروع کرده و برای ساختن تیمش نیازمند زمان بیشتری است.

*این شکست باعث توجه ویلموتس به اشکالات خط دفاعی می شود

وی ادامه داد: ویلموتس بعد از این شکست به سراغ اصلاح نقاط ضعف تیمش می رود. تا قبل از این از کنار اشکالات خط دفاعی عبور کرده بود اما اکنون تمرکزش را علاوه بر مسائل هجومی روی مسائل دفاعی هم معطوف می کند. تیمی خوب است که دفاع و حمله را به درستی انجام دهد.

*به دو قطبی ویلموتس و کی روش دامن نزنیم

کارشناس فوتبال با تاکید بر جلوگیری از دو قطبی ویلموتس و کی روش گفت: نمی خواهم وارد این مقوله شوم اما از مدتی قبل شاهد این مقایسه ها هستم. نباید به این دوقطبی دامن بزنیم. حتی شکست مقابل بحرین موجب افزایش این دو قطبی شده ولی فراموش نکردیم که تیم ملی ما در نخستین سال های حضور کی روش برابر لبنان تن به شکست داد و یا مقابل عمان و ترکمنستان به سختی پیروز شد.

*هنوز زمان جبران داریم

طباطبایی گفت: هنوز بازی های زیادی از این مرحله مانده و ما می توانیم با اتکا بر توانایی خودمان و رفع نواقص، این شکست را جبران کنیم. هنوز زمان داریم.

دیدگاه تان را بنویسید