رئیس اتحادیه فوتبال بلغارستان استعفا کرد

جنجال‌های پیرامون دیدارهای تیم‌های ملی فوتبال بلغارستان و انگلیس در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰، با استعفای رئیس اتحادیه فوتبال بلغارستان ادامه پیدا کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در پی حوادثی که در بازی شب گذشته (دوشنبه) تیم‌های ملی فوتبال بلغارستان و انگلیس در صوفیه رخ داد، بوریسلاف میهایلوف، رئیس اتحادیه فوتبال بلغارستان از سمت خود استعفا کرد.

در این بازی از مرحله انتخابی یورو 2020، گروهی از هواداران تیم ملی بلغارستان با سر دادن برخی شعارها و انجام رفتارهای نژادپرستانه مانند درآوردن صدای میمون برای برخی از بازیکنان سیاه‌پوست تیم ملی انگلیس، باعث شدند داور دو بار بازی را متوقف کند.

به دنبال این ماجرا، بویکو بوریسوف، نخست وزیر بلغارستان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک از میهایلوف خواست که هرچه زودتر از سمت خود استعفا کند. وزیر ورزش این کشور نیز اعلام کرد که از بوریسوف دستور گرفته تا زمانی که رئیس اتحادیه فوتبال استعفا نکند، بودجه‌ای به این سازمان اختصاص نخواهد داد.

با اینکه سخنگوی اتحادیه فوتبال بلغارستان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد میهایلووف استعفا نخواهد کرد و دولت حق مداخله در امور اتحادیه فوتبال را ندارد، این اتفاق رخ داد و سنگربان سابق تیم ملی فوتبال بلغارستان از سمت خود کناره‌گیری کرد.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که بیش از 20 مأمور پلیس بلغارستان کمتر از یک ساعت پس از استعفای میهایلوف وارد ساختمان اتحادیه فوتبال این کشور در صوفیه شده‌اند.

سخنگوی اتحادیه فوتبال بلغارستان در این باره گفت: من حضور نیروهای پلیس را تأیید می‌کنم اما فعلاً نمی‌توانم جزئیات بیشتری در این باره ارائه کنم.

برخی منابع نزدیک به اتحادیه فوتبال بلغارستان اعلام کرده‌اند حضور نیروهای پلیس در ساختمان اتحادیه فوتبال این کشور برای جستجوی مدارک و اسنادی درباره برخی از داوران بلغاری بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید