چگونه با موش های درون خانه مبارزه کنیم؟

نشانه های وجود موش در خانه بسیار زیاد است شاید شما هم این نشانه را در خانه تان دیده باشید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شاید یکی از بدترین اتفاق ها این باشد که ببینیم در منزل ما موش آمده است. موش ها می توانند حدود 35 مریضی را به انسان انتقال دهند و از طرفی گرفتن موش ها و کشتن آن ها نیز یکی از سخت ترین کارها است زیرا موش ها سرعت بسیار بالایی دارند. یکی از بدترین اتفاقات برای خانم ها این است که بفهمند موش به خانه شان راه پیدا کرده است اما از کجا بفهمیم که موش به منزل ما راه یافته یا خیر؟ در این مطلب  راه هایی را به شما معرفی می کنیم که از آن طریق متوجه وجود موش در خانه می شوید.

با راه حل های ضد موش متوجه وجود موش در خانه تان شوید

1. درزهای خانه را با پارچه پشمی پر کنید.

ممکن است افراد تصمیم بگیرند که برای جلوگیری از موش ها درز های خانه را با چیزهایی مثل کاغذ پر کنند اما موش می تواند به راحتی کاغذ را بخورد و از آن عبور کند . اگر درز خانه خود را با کاغذ پوشاندید و بعد از چند روز متوجه جویده شدن کاغذها گشتید، باید به شما بگوییم که متاسفانه در منزل شما موش وجود دارد.

بهترین راه برای از بین بردن موشها این است که این قسمت ها را با پارچه های پشمی پر کنید زیرا موش با خوردن این پارچه های پشمی به سرعت می میرد در نتیجه می توانید آن ها را جمع کنید.

2. همه چراغ ها را خاموش نکنید.

موش ها حیواناتی هستند که در تاریکی فعالیت خود را افزایش می دهند و به همین خاطر بیشتر در انباری خانه که محل تاریکی است زندگی می کنند.  اگر همیشه چراغ های انباری شما خاموش است و صداهایی از آن به گوش می رسد، احتمالا موش به خانه تان وارد شده است.

آیا مایلید که موش ها را از محل زندگی خود دور کنید؟ پس همیشه چند چراغ روشن بگذارید. برای دور کردن آن ها از منزل همیشه یک یا دو چراغ در خانه روشن نگه دارید و از تاریکی مطلق اجتناب کنید.

3. از اسپری قرص نعناع استفاده کنید.

باید محیط خانه را طوری بسازید که همیشه بوی تازه در آن بپیچد.  موش ها از بوی تازگی در خانه فرار می کنند و اسپری های نعنا می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.  اگر خانه شما همیشه بوی کهنگی و نا می دهد، باید منتظر حضور این مهمان ناخوانده در خانه باشید.

4. از ماده ضد یخ استفاده کنید.

مقدار کمی ماده ضد یخ را در یک ظرف بریزید و سپس آن را در محل هایی قرار دهید که مورد رفت و آمد موش ها است و همچنین می توانید یک ماده شیمیایی را روی آن بریزید تا موش با بو کشیدن به سمت آن جذب شود و زمانی که موش با ماده ضد یخ برخورد کند، می میرد. اگر با انجام این روش موش مرده ای در خانه تان ظاهر شد پس بدانید که موش ها به خانه ی شما رفت و امد دارند.

5. یک آجر را در قسمت های خالی قرار دهید.

اگر درز و شکاف هایی در منزل شما است که نمی توانید آن را با پارچه ای بپوشانید، می توانید یک آجر را در آن قسمت قرار دهید، آجر تنها چیزی است که توسط موش ها خورده نمی شود .اگر درزهای منزل خود را با پارچه و یا کاغذ پوشاندید و متوجه شدید که این کاغذ یا پارچه جویده و یا خورده شد ، باید بدانید موش به خانه شما رفت و آمد می کند.

6. آمونیاک استفاده کنید.

قرار دادن مقداری آمونیاک سر راه موش ها باعث می شود که آن ها هنگام برخورد با آن جان خود را از دست بدهند .اگر این روش را امتحان نمودید و موش مرده ای را یافتید ، بدانید که احتمالا موش های دیگری نیز در خانه هستند.

7. از ظرف های شیشه ای سفت برای نگهداری غذا استفاده کنید.

موش ها همیشه در خانه به دنبال غذا می گردند و به ظرف های غذای شما حمله ور می شوند . اگر غذاهای ظرفتان کم شد و یا مقداری غذا به بیرون ریخته شد ، ممکن است این کار ، کار یک موش باشد . پس برای جلوگیری از دست درازی آن ها به غذا همیشه باید مواد غذایی را در ظرف شیشه ای بسیار محکم نگه دارید.

8. بتونه بریزید.

موش ها مانند سایر حیوانات از درزهای خانه به داخل منزل راه می یابند، اگر درز های بسیاری در خانه شما وجود دارد ، بدانید که راه ورود موش به خانه شما هموار است و ممکن است موش در خانه تان وجود داشته باشد. برای جلوگیری از ورود موش درزهای خانه ای که هیچ جوره نمی توانید آن را بگیرید، را بتونه کاری کنید و با این کار راه ورود هر نوع حیوان موذی را ببندید.

9. از گلوله های نفتالین استفاده کنید.

گلوله های نفتالین برای موش ها وحشتناک هستند ، تعدادی از آن ها را در محل رفت و آمد موش ها قرار دهید و به راحتی آن ها را از خانه خود دور کنید.

10 استفاده از درپوش.

یکی از راه های ورود موش ها به منزل از طریق دودکش خانه می باشد پس اگر نشانه های ورود موش در خانه را مشاهده نمودید ممکن است موش از راه دودکش به خانه شما آمده باشد.  پس حتما برای دودکش های خانه از درپوش های مخصوص استفاده کنید، موش ها معمولا علاقه زیادی به این محل ها دارند.

10. از درپوش فاضلاب استفاده کنید.

فاضلاب ها یکی از اصلی ترین راه های رفت و آمد موش ها می باشند ، اگر این راه ورودی را نبسته اید ، ممکن است همین الان نیز در خانه تان موش وجود داشته باشد پس فورا از محافظ راه فاضلاب استفاده کنید و موش ها را دور کنید.

11. سس تند بزنید.

موش ها با خوردن مقدار کمی از سس تند انرژی خود را از دست می دهند، به طوری که دیگر توانایی راه رفتن هم ندارند. می توانید با سس تند آن ها را در یخچال نگه دارید و فقط کافی است مقداری از آن را در ظرف بریزید و در محل رفت و آمد آن ها قرار دهید.  اگر این روش را امتحان نمودید و موش را یافتید که دیگر توانایی راه رفتن ندارد ، بدانید که احتمالا موش های دیگری نیز در خانه هستند.

12. از نوار چسب برای پوشش حفره ها استفاده کنید.

می توانید از نوار چسب ها و درز گیر ها برای پر کردن حفره ها استفاده کنید که با این کار موش ها هنگام حرکت به هم می چسبند و دیگر توانایی راه رفتن نخواهند داشت . اگر با انجام این روش موش به نوار چسب ، چسبیده بود پس بدانید که موش ها به خانه ی شما رفت و امد دارند.

13. در پارکینگ و زیرزمین مواد غذایی قرار ندهید.

در محل هایی که رفت و آمد موش بیشتر است، مواد غذایی قرار ندهید ، این کار باعث می شود که آن ها راه ورود به منزل شما را فراموش کنند . اگر این کار را کردید و در این محل ها مواد غذایی قرار دادید، منتظر ورود موش به خانه باشید.

14. با صداهای بلند آن ها را بترسانید.

اگر می خواهید بدانید موشی در خانه شما است یا خیر، صدای ضبط صوت خود را بلند کنید زیرا موش ها به شدت نسبت به فرکانس بالای صدا واکنش نشان می دهند و شما می توانید آنها را ببینید . همچنین این کار آن ها را از منزل شما دور می کند .

15. روغن درخت چای را اسپری کنید.

اگر احساس می کنید در خانه تان موش وجود دارد روغن درخت چای را که یک روغن آنتی باکتریال می باشد و اثر به شدت قوی دارد در خانه اسپری کنید زیرا بوی این روغن موش ها را فراری می دهد و از ورود موش ها به منزل جلوگیری می کند.

16. گل میخک.

خانه خود را رنگ و بویی تازه ببخشید و از گل های میخک در آن استفاده کنید. بوی گل میخک به شدت برای موش ها غیر قابل تحمل است پس با قرار دادن آن ها موش ها را از خانه تان دور کنید .

17. نوشابه تهیه کنید.

نوشابه برای ما خوب نیست اما می توانید آن را برای مو های خود استفاده کنید. قند موجود در نوشابه موش ها را به خود جذب می کند پس اگر احساس می کنید در خانه تان موش وجود دارد این روش را امتحان کنید :بر سر راه موشها نوشابه قرار دهید تا جذب آن شوند و از آن بخورند تا کربن نوشابه باعث کشتن آن ها شود .

18. از خوشبو کننده هوا استفاده کنید.

همانطور که گفتیم موش ها از بوی کهنگی و نا خوششان می آید ، اگر منزلتان کهنه و قدیمی است ممکن است موش ها به آنجا راه یابند . شما می توانید برای دور کردن موش ها از خانه مقداری خوشبو کننده هوا را به محل های خاص بزنید و ببینید که چگونه ناپدید می شوند زیرا خوشبو کننده هوا برای موش ها قابل تحمل نمی باشد و باعث می شود که آن ها را از محل دور کند .

19. تله موش قرار دهید.

و در نهایت آخرین راه و یکی از رایج ترین راه ها استفاده از تله موش می باشد. تله موش های چسبی بهترین نوع آن می باشند. اگر احساس کردید در خانه تان موش وجود دارد ، تله ها را در جایی که فکر می کنید موش ها رفت و آمد دارند، قرار دهید و مقداری خوراکی شیرین هم روی آن بریزید تا موش هرچه زود تر به آن جذب شوند.

دیگر علائمی که نشان می دهد موش در خانه تان است

بخش دوم علائم و نشانه های وجود موش در خانه مربوط به مواردی که به صورت واضح شما را متوجه وجود این موجودات موذی خواهد کرد.

دیدن فضولات در کنار بسته های غذایی

در صورت دیدن فضولات نزدیک بسته های مواد غذایی درون کشو، گنجه یا زیر سینک ها و... به وجود موش در خانه شک کنید .فضولات تازه، تیره و مرطوب هستند.  اطراف محل فضولات تازه ای را که پیدا کرده اید بررسی کنید تا متوجه حضور جونده در آن اطراف شوید.

مشاهده جای جویدن موش

اگر به وجود موش در خانه شک دارید روی بسته بندی مواد غذایی و وسایل خانه را بررسی کنید اگر جای جویدن وجود داشت، مطمئن باشید در خانه تان موش وجود دارد . جای جویدن یا گاز گرفتن جوندگان معمولاً رنگی روشن دارد و به مرور تیره می شود.

استشمام بوی بد از خانه

اگر خانه شما بوی بدی می دهد و حیوان خانگیتان به جایی از خانه که تاکنون به آن علاقه نداشت، پنجه می کشد، ممکن است در خانه شما موش وجود داشته باشد زیرا جوندگان بوی بدی می دهند.

مشاهده مسیر رفت وآمد موش

اگر احساس می کنید در خانه تان موش وجود دارد ، در جاهایی که احتمال می دهید آنها رفت و آمد کنند آرد سفید یا پودر بچه بریزید تا بتوانید به راحتی مسیر رفت و آمد، لکه های ادرار یا فضله آنها را مشاهده کنید.

وجود کاغذ و پارچه درقسمتی از خانه

اگر احساس می کنید در خانه تان موش وجود دارد و در بخشی از منزل خود موادی نظیر کاغذها و پارچه های پاره و بریده شده یا گیاهان خشک شده را مشاهده کردید ، احتمالاً در خانه موش دارید زیرا جوندگان برای ساخت لانه خود از این وسایل استفاده می کنند.

شنیدن صدای خش خش

اگر هنگام شب صدای خش خش از دیوارها شنیدید ممکن است خانه تان موش داشته باشد زیرا موش ها در میان فضاهای خالی میان دیوارها، طبقات و سقف زندگی می کنند. موش ها را شب هنگام در منزل مشاهده نمودید و اثری از آن ها هنگام روز وجود نداشت ، احتمالاً جمعیت آن ها کم است اما اگر آن ها را در طول روز نیز ببینید و فضولات تازه و نشانه های جویدن آنها را مشاهده نمایید ، احتمالاً جمعیت آن ها زیاد است!

  • الی ارسالی در

    عالی بود متشکرم

  • ناشناس ارسالی در

    عالی بود ممنون

دیدگاه تان را بنویسید