خانه ای با دیوارهای گُلی در شهر کویری اردکان

یک شهروند خوش ذوق و خلاق اردکانی در استان یزد سالیان سال است که دیوار خانه‌اش را با گل‌های زیبا تزئین می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یک شهروند اردکانی چندین سال است که با کشت نوعی گل رونده در باغچه ورودی درب اصلی منزلش، نمایی زیبا و منحصر به فرد را در یک شهر خشک و کویری خلق کرده است.

این شهروند اردکانی به گونه‌ای این گیاهان را رسیدگی می‌کند و پرورش می‌دهد که تقریبا تا اواخر فصل پاییز، سرسبزی بهاری را در محله خود حفظ می‌کند.

«سیدجمال الدین مصطفوی اردکانی» مالک این خانه می‌گوید: با شروع فصل زمستان ساقه‌های این گیاه حفظ می‌شود تا برای سال آینده نیز این گل‌های رونده جوانه زده و دیواری سرسبز را در نمای جلوی ساختمان نمایان کند.

وی با اشاره به این که گل‌های روییده شده از خانواده نوعی گل پیچ رونده هستند، ادامه می‌دهد: تقریباً بعد از چند سالی که گلها رشد کردند، سرتاسر دیوارهای خانه را با یک تور بزرگ پوشاندم تا مسیریابی گل‌ها بهتر شود و از آنجایی که گیاه را از تماس با دیوار فاصله داده مشکلی در این رابطه برا سازه ایجاد نشده است.

این شهروند اردکانی خاطرنشان می‌کند: هر ساله با وسواس خاصی به این گل‌های رونده رسیدگی می‌کنم و این اقدام علاقمندان زیادی نیز پیدا کرده به نحوی که گاهاً برای راهنمایی و تهیه بذر گل‌ها به من مراجعه می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید