فرکی: بدشانس نبودیم جایگاه بهتری در جدول داشتیم

سرمربی تیم فوتبال پیکان در خصوص بازی با پرسپولیس و شرایط این تیم توضیحاتی ارائه داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ، حسین فرکی در خصوص آخرین وضعیت  تیم پیکان پیش از بازی با پرسپولیس و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

تیم پیکان دو بازی تدارکاتی برگزار کرد. در خصوص عملکرد این تیم در این دو بازی صحبت کنید.

با توجه به فاصله‌ای بین بازی‌های لیگ به دلیل دو بازی تیم ملی به وجود آمد به همین دلیل مثل اکثر تیم‌ها تصمیم گرفتیم که بازی‌های تدارکاتی برگزار کنیم تا بازیکنان در شرایط مسابقه قرار بگیرند. ما دو بازی انجام دادیم و خواستیم که کل بازیکنان در این دو بازی به زمین بروند. برای ما نتیجه مهم نبود و مهم این بود که بازیکنان در شرایط بازی قرار بگیرند. 

زمان بازی پیکان و پرسپولیس جلو افتاد. این مسأله به سود شماست یا نه؟

زمان بازی با درخواست خود ما و با هماهنگی باشگاه پرسپولیس تغییر کرد چرا که با توجه به ارتباط‌هایی که بین ما و باشگاه پرسپولیس وجود داشت به همین خاطر تصمیم گرفتیم که این بازی به زمان جلوتری بیفتد. از سازمان لیگ هم تشکر می‌کنم که با ما همکاری کرد. از آنجایی که بازی بعدی ما تا بازی با پرسپولیس 4 روز فرصت داشت به همین دلیل درخواست کردیم که بازی یک روز زودتر انجام شود تا فاصله بازی بعدی ما به 5 روز بکشد. 

روز یکشنبه باید با پرسپولیس بازی کنید. نظر شما در خصوص این تیم چیست؟

درباره پرسپولیس که نظری ندارم و باید منتظر گذر زمان ماند تا مشخص شود که این تیم چه شرایطی به دست خواهد آورد. همان‌طور که پرسپولیس با آقای برانکو در هفته‌های اول نتایج خوبی نگرفت اما در ادامه بهترین افتخارات را به دست آورد به همین دلیل به نظرم باید اجازه دهیم تا آینده همه چیز را مشخص کند. هر تیمی که با پرسپولیس و یا استقلال بازی می‌کند از انگیزه مضاعفی بهره می‌برد و این بازی برایش جذاب خواهد بود. بازیکنان هم دوست دارند در چنین بازی‌هایی به میدان بروند و با همه احترامی که برای آنها قائل هستیم به دنبال گرفتن نتیجه از این بازی خواهیم بود. 

 بازی پیکان با پرسپولیس بدون تماشاگر خواهد بود. این مسأله به سود شماست؟

بله باید بدون تماشاگر به مصاف پرسپولیس برویم اما این مسأله هم خوشایند ما نیست چرا که دوست داشتیم در حضور هواداران این بازی انجام شود چون که قشنگی بازی فوتبال به حضور تماشاگران است.با این همه به قوانین و مقررات احترام می‌گذاریم و تابع تصمیمات اتخاذ شده هستیم.

 وضعیت جابر انصاری برای این بازی چطور شد؟

ما جابر را به کارهای گروهی آوردیم اما با توجه به اینکه این بازی مهم است بعید است که انصاری در این بازی به میدان برود. ما برای بازی با پرسپولیس محروم نداریم و بدون مصدوم به مصاف این تیم خواهیم رفت.

 تیم پیکان ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه است. در تیم شما این جوانی بیشتر اثرگذار است یا تجربه بازیکنان؟ 

اشاره درستی کردید چرا که مجموعه ما ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه و میانگین سنی تیم ما 25 سال است. هم جوانی بازیکنان به کار ما می‌آید و هم تجربه بازیکنان اما نتایج گاهی به گونه‌ای رقم می‌خورد که به دلیل بدشانسی یا اشتباهات بازی را واگذار می‌کنیم. این اشتباهات، اشتباهات فردی بوده و به همین خاطر گاهی نتوانستیم امتیازات لازم را بگیریم. 

پیکان از 6 بازی 5 امتیاز به دست آورده.

این مسأله از بدشانسی ما بوده و اگر بازی‌های ما را آنالیز کنید متوجه می‌شوید که ما به جز نیمه اول بازی با شهرخودرو در همه بازی‌ها نسبت به حریف سرتر بودیم. ما موقعیت‌هایی داشتیم که اگر از آنها استفاده می‌کردیم الان جایگاه خیلی بهتری در جدول داشتیم. در بازی با شاهین شهرداری بوشهر 6 موقعیت بالای 80 درصد به دست آوردیم اما از آنها استفاده نکردیم و در حالی که می‌توانستیم برنده باشیم فقط یک امتیاز گرفتیم. در بازی آخر با نفت مسجدسلیمان دو گل در وقت‌های اضافه نیمه اول و نیمه دوم دریافت کردیم و در روزی که می‌توانستیم برنده باشیم باختیم. ما اگر این امتیازات را می‌گرفتیم الان شرایط خیلی بهتری در جدول داشتیم. البته شرایط جدول به گونه‌ای است که فاصله تیم‌ها از هم زیاد نیست.

خط حمله پرسپولیس عملکرد خوبی نداشته و از طرفی خط دفاع پیکان هم پرنوسان ظاهر شده است. در بازی پیکان و پرسپولیس خط حمله سرخ‌پوشان موفق خواهد بود یا خط دفاع شما؟

به هر حال ما هم منتظر هستیم ببینیم در بازی چه اتفاقی رخ می‌دهد. ما برای هر بازی روی همان بازی تمرکز می‌کنیم و نمی‌توانیم از قبل پیش‌بینی انجام دهیم چرا که در یک بازی 6 گل می‌زنیم که شاید دور از انتظار باشد و در یک بازی دیگر هم یک بازی را که باید ببریم را مساوی می‌کنیم. برای این بازی هم احتمال هر چیزی وجود دارد. 

شهریار مغانلو بهترین گلزن لیگ در تیم شماست. این مسأله انگیزه این بازیکن را برای گلزنی در بازی پرسپولیس و ادامه روند خوبش بیشتر می‌کند؟

به هر حال این یک انگیزه برای این بازیکن و حتی برای کل تیم ما است. همه بازیکنان دوست دارند در چنین بازی‌هایی دیده شوند و ما هم خوشحالیم که مغانلو در صدر گلزنان است و مطمئناً این مسأله انگیزه و تلاش او را بیشتر خواهد کرد تا بتواند برای ما گل بزند. البته ما دوست داریم همه این اتفاقات به صورت جمعی رخ بدهد چرا که اولویت ما تیم است و بعد بازیکن. اگر یک بازیکن خوب باشد اما تیم نتیجه نگیرد عملکرد آن بازیکن هم دیده نخواهد شد و امیدوارم ما هم در این مسیر تمرکز خوبی داشته باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید