زائران اربعین بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند

باقرجوان گفت: سرویس‌های فوق‌العاده اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در تمامی پایانه‌های مرزی در نظر گرفته و کمبود ناوگان برطرف شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، داریوش باقرجوان مدیر کل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه شرایط در هر ۴ مرز منتهی به کشور عراق به حالت عادی بر گشته است گفت: ظرفیت‌های خالی هم اکنون در تمامی پایانه‌های مرزی وجود دارد و خوشبختانه سازمان راهداری به تمامی تقاضای مسافران برای جابه‌جایی پاسخ داده است.

او افزود: در روز‌های گذشته شاهد ورود حجم انبوهی از زائران به مرز‌ها چهارگانه بودیم، اما هم اکنون میزان تردد به حالت عادی برگشته و با توجه به قرار گرفتن سرویس‌های فوق‌العاده در این مرز‌ها توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از جابه‌جایی‌ها را انجام داده‌ایم.

باقرجوان توضیح داد: سرویس‌های فوق العاده اتوبوس در تمامی پایانه‌های شهر‌های مختلف قرار گرفته و هیچ کمبودی در جابه‌جایی ناوگان‌ها وجود ندارد.

مدیر کل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه برای برگشت زائران از ۲۴ تا ۲۹ مهر ماه جلسات متعددی برگزار شده است گفت: ناوگان‌های کمکی از تمامی دستگاه‌های مختلف برای بازگشت زائران در نظر گرفته شده و در مرز مهران به دلیل حجم انبوه زائران سه پایانه معین جهت جابه‌جایی زائران در نظر گرفته شده است.

او اظهار کرد: سه شهر اندیمشک، همدان و کرمانشاه به عنوان پایانه‌های معین در شهر همدان در نظر گرفته شده تا مسافران با اتوبوس‌ها به این پایانه‌های معین اعزام شوند و از آنجا به شهر‌های خود بازگردند.

باقرجوان اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۸۰ هزار نفر از طریق ۲۴ هزار اتوبوس و ناوگان‌های جاده‌ای جابه‌جا شده‌اند و حدود ۲۶ هزار نفر هم از مرز‌های مختلف وارد کشور شده اند.

مدیر کل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: هم اکنون تردد عادی در مرز‌های شلمچه و چذابه برقرار است و روند بازگشت زائران به کشور نسبت به روز‌های گذشته افزایش یافته است.

او اظهار کرد: زائران برگشت خود را به روز‌های پایانی اربعین به دلیل افزایش حجم ترافیک موکول نکنند و به گفته ستاد اربعین توقفشان را در شهر‌های نجف و کربلا کوتاه کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید