تمهیدات ویژه‌ کنترل آب و غذا در موکب‌های اربعین

رئیس اداره سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: کنترل آب و غذای موکب‌های ایرانی و عراقی پس از ایام اربعین تا پایان صفر ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محسن فرهادی، رئیس اداره سلامت محیط وزارت بهداشت با اشاره به تمهیدات وزارت بهداشت برای کنترل آب و غذای موکب‌های ایرانی و عراقی اظهار کرد: وزارت بهداشت، تمهیدات ویژه‌ای برای کنترل نحوه توزیع آب و غذا در موکب‌های ایرانی و عراقی در ایام پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته است و در همین خصوص یک تیم به سرپرستی رئیس اورژانس کشور با وزارت بهداشت عراق در بغداد دیدار و در زمینه کنترل آب و غذا در ایام مراسم پیاده روی اربعین تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند.

رئیس اداره سلامت محیط وزارت بهداشت ادامه داد: در ایام مراسم پیاده روی اربعین، اداره بهداشت محیط وزارت بهداشت کنترل جدی بر موکب‌های برپا شده در داخل کشور و ورودی‌ها و خروجی‌های مرز‌ها دارد و در این زمینه دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز، آبادان، کرمانشاه همکاری و تعامل بسیار خوبی با بازرسان بهداشت محیط وزارت‌خانه دارند.

او بیان کرد: در این ایام، بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت نظارت جدی بر وضعیت پسماند، سرویس‌های بهداشتی، رعایت مسائل بهداشتی در هنگام پخت و توزیع غذا دارند و بر اساس تفاهم نامه‌ای که با وزارت بهداشت عراق به امضا رسیده است یک تیم ۲۵ نفره در زمان پیاده روی اربعین به کشور عراق اعزام شده و در مسیر نجف به کربلا از موکب‌های ایرانی و به صورت مشترک با مأموران بهداشت عراق از موکب‌های عراقی بازدید می‌کنند و کنترل دقیقی بر نحوه توزیع و پخت غذای نذری موکب‌ها دارند.

فرهادی گفت: به زودی دستگاه‌های پرتابل جهت سنجش آب به کشور عراق اعزام می‌شود و وزارت بهداشت، آموزش‌های لازم به بازرسان اعزامی به کشور عراق داده است.

رئیس اداره سلامت محیط وزارت بهداشت افزود: کنترل آب و غذای موکب‌های ایرانی و عراقی پس از ایام اربعین و حتی تا پایان صفر ادامه دارد و بعد از این زمان کنترل آب، وضعیت پسماند و توزیع و پخت غذا در داخل کشور مانند روز‌های عادی به وسیله بازرسان بهداشت محیط انجام می‌شود.

او ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط نظارت و کنترل جدی بر مسائل بهداشتی زائران کشور‌های همجوار در هنگام ورود این افراد از مرز‌های شرقی جهت شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین دارند که سلامت مردم ایران به هیچ عنوان تهدید نشود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید