این ایمپلنت از کوری جلوگیری می کند

یک ایمپلنت کوچک مخصوص افراد مبتلا به آب سیاه ابداع شده که فشار چشمی آنان را به طور مداوم اندازه گیری می کند. به این ترتیب بیمار می تواند در خانه بیماری خود را کنترل کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هنگامیکه فردی دچار  آب سیاه(گلوکوما) است همیشه این خطر وجود دارد که فشار ناشی از تجمیع مایع در  چشم فرد به اعصاب بینایی او آسیب برساند و به نابینایی فرد منجر شود. 

درهمین راستا ایمپلنتInjectsense طراحی شده تا به طور مداوم فشار درون چشمی فرد یا IOP را اندازه گیری کند. به طور معمول بیماران فشار درون چشمی مبتلا به آب سیاه در مطب چشم پزشک کنترل می شود. اگر مشخص شود در چشم فرد مقدار زیادی مایع زلالیه(aqueous humor ) وجود دارد که خطر افزایش فشار درون چشمی را دارد، اقداماتی مانند تغییر در دارو یا حتی جراحی انجام می شود.

 متاسفانه چنین تست هایی معمولا فقط چندبار در سال انجام می شوند و هرگونه افزایش فشار مایع درون چشمی بین فاصله انجام تست ها بررسی نمی شود. به همین دلیل چند گروه از محققان اخیرا ایمپلنت هایی ابداع کرده اندکه به طور مادام العمر در چشم فرد باقی می مانند و بیمار می تواند فشار درون چشمی خود را در خانه انجام دهد.

البته این ایمپلنت باید از طریق جراحی در چشم بیمار قرار گیرد.

 این ایمپلنت  Injectsense نام دارد و همانطور که از آن پیدا است  به سادگی به لایه میانی «پارس پلانا» چشم تزریق می شود. کل این فرایند فقط ۵ دقیقه طول می کشد و چشم پزشک می تواند آن در مطب خود انجام دهد.

 این فناوری در حال حاضر تحت آزمایش است و در آزمایشگاه با استفاده از سیگنال های رادیویی می تواند اطلاعات را از چشم حیوان انتقال دهد. اما در اصل ایمپلنت ها به وسیله باتری هایی بسیار کوچک انرژی خود را به دست می آورند.

این باتری به طور بی سیم به وسیله یک دستگاه پوشیدنی مانند عینک هوشمند شارژ می شود.  این ایمپلنت به طور مداوم اطلاعات مربوط به فشار درون چشمی را به یک سرور ابر منتقل می کند.  بیماران به وسیله یک اپلیکیشن می توانند اطلاعات مورد نظر خود را بررسی کنید.

 آریل سائو مدیر ارشد اجرایی شرکت سازنده این ایمپلنت می گوید: قصد داریم نخستین آزمایش های انسانی خود را در اوایل ۲۰۲۱ میلادی یا زودتر انجام دهیم. این محصول پس از تایید مقامات بهداشتی نخست در اروپا و در فاصله ۶ ماه تا یک سال بعد در آمریکا عرضه می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید