تفکر من در ایران با استقبال روبه‌رو شد

ویلموتس: بازی تیم ملی با کره جنوبی مانند دیدار شالکه - دورتموند بود

مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت که فلسفه هجومی بازی او در ایران، با استقبال ایرانیان روبرو شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌و‌گو با سایت فوتبال نیو از شروع خود در ایران ابراز رضایت کرد. این سایت نوشته است: درست قبل از حرکت به سوی تهران، ویلموتس را ملاقات کردیم. «چمدان هایم را بسته‌ام و راهی ایران می‌شوم. حدود 20 روز آنجا می‌مانم. برنامه‌مان از این قرار است که در چارچوب انتخابی جام جهانی 2022 ابتدا در تهران میزبان تیم ملی کامبوج هستیم و سپس به بحرین می‌رویم». پنجشنبه، زمانی که بلژیک برای انتخابی یورو 2020 تلاش می‌کند، ایران تحت هدایت ویلموتس در مسیر قطر 2022 گام بر‌می‌دارد.

وی درباره زندگی جدیدش بیان کرد: زندگی خیلی خوب پیش می‌رود. در نهایت تفاوت عمده‌ای با زمانی که با بلژیک کار می‌کردم، وجود ندارد. چند روز قبل به مدت سه روز به ایران رفتم و دربی استقلال و پرسپولیس را دیدم. 70 هزار نفر در استادیوم حضور داشتند.

ویلموتس درباره لیگ برتر ایران تصریح کرد: ساده نیست که آن را با آنچه که ما در اروپا می‌شناسیم، مقایسه کرد، اما سطح خوبی دارد. ایران در کنار ژاپن و کره جنوبی بهترین لیگ را در آسیا دارند. می‌دانم که بسیاری از باشگاه‌های اروپایی خواستار بازیکنان ایرانی هستند. آنها از لحاظ فیزیکی، تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان کاملی هستند.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره سطح این تیم هم گفت: باید بگویم که تا حدودی شگفت‌زده شدم. بازی اول ما یک بازی دوستانه مقابل کره جنوبی بود. با این تفاوت که متوجه شدم کلمه دوستانه در آسیا برای چنین بازی‌هایی وجود ندارد. وطن‌پرستی و رقابت بالاست. ما مقابل 60 هزار نفر بازی کردیم و بازی گرمی بود، شبیه بازی شالکه - دورتموند. با این وجود به تساوی یک - یک رسیدیم.

ویلموتس درباره شناخت خود از بازیکنانی که تقریباً در اروپا ناشناخته هستند، اظهار داشت: در ابتدا من اساس را روی کار کارلوس کی‌روش گذاشتم. سپس 70 بازیکن را ظرف شش هفته زیر نظر گرفتم. همچنین یک بازی میان تیم بزرگسالان و زیر 23 سال برگزار کردم. من یک فلسفه روشن دارم که مبتنی بر مالکیت توپ و حمله است، همانند زمانی که با بلژیک بودم. در اولین بازی انتخابی جام جهانی مقابل هنگ کنگ، 78 درصد مالکیت توپ داشتیم. از زمان آمدنم به اینجا به طور متوسط 15 شوت به سوی دروازه داشتیم. ایرانی‌ها این فوتبال تهاجمی را دوست دارند. آنها دوباره عاشق تیم ملی‌شان می‌شوند. تفکر من با استقبال فوق‌العاده روبه‌رو شد.

وی درباره اینکه اهدافش در آینده چه خواهد بود، گفت: هدف رسیدن به جام جهانی است که ایران تاکنون نتوانسته از مرحله اول آن عبور کند. این مهمترین چیز است. اگر حتی امتیاز کمتری در رنکینگ داشته باشیم، مهم نیست. آنچه من می‌بینم، تنها پنج تیم از آسیا به جام جهانی راه پیدا می‌کنند. رقابت سنگینی بین کشورهای کم و بیش قوی وجود دارد.

دیدگاه تان را بنویسید