گزارش جی پلاس از مهمترین اتفاق فوتبال جهان؛

ایران – کامبوج/ میزبانی از تیم کم نام و نشان با حضور هواداران خانم + ترکیب احتمالی ایران

تیم ملی فوتبال ایران فردا در دومین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به مصاف کامبوج می رود. مهم ترین اتفاق این دیدار حضور بیش از سه هزار بانوی ایرانی برای نخستین بار در یک دیدار ملی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ روز پنج شنبه مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا برگزار می شود که در یکی از این بازی، شاگردان مارک ویلموتس از ساعت 17 در استادیوم آزادی پذیرای تیم کم نام‌و‌نشان کامبوج است.

مهم ترین اتفاق این بازی و شاید مهم ترین اتفاق فوتبال جهان در این روز، حضور تماشاگران خانم در استادیوم آزادی است که برای نخستین بار بعد از انقلاب، توانستند بلیت تهیه کنند و فردا در ورزشگاه حضور خواهند داشت.

اهمیت حضور بانوان در این دیدار بری روی این بازی سایه انداخته و خبرگزاری ها و رسانه های خارجی و داخلی متعددی در انتظار ثبت تصاویر مختلف از بانوان ایرانی در این دیدار است.

مصاف تیم نخست آسیا در رده بندی جهانی برابر تیم کمتر شناخته شده کامبوج، این بازی را تبدیل به یک بازی تقریبا آسان برای شاگردان ویلموتس کرده و احتمالا خانم های ایرانی در نخستین تجربه خود چندین گل و بازی زیبایی را از تیم هجومی ایرانی تماشا خواهند کرد.

تیم ملی ایران

مارک ویلموتس برای این دیدار آسان، چشم خود را روی اسامی بازیکنان اسم و رسم دار بست و از بازیکنانی به تیم ملی دعوت کرده که طی یک ماه گذشته عملکرد بسیار خوبی در تیم های باشگاهی خود داشتند و به همین دلیل بازیکنانی مانند علیرضا جهانبخش برای نخستین بار طی سالیان گذشته حضور در تیم ملی را تجربه نخواهند کرد.

همین موضوع با استقبال کارشناسان فوتبال هم همراه شده و موجب امیدواری کمتر شناخته شده برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی ایران شده است.

از سوی دیگر مارک ویلموتس تیمش برای دیدارهای مهمتر برابر بحرین و عراق آماده می کند که موحب نامگذاری این گروه به عنوان گروه مرگ شده است. تیم ملی بعد از دیدار با کامبوج، سه شنبه هفته آینده به منامه می رود و باید با بحرین برای قرار گرفتن در صدر جدول دیدار کند.

تیم ملی کامبوج

تیم ۱۶۹ فیفا در حالی مهمان ایران خواهد بود که در دو بازی قبلی خود در این مسابقات تنها یک امتیاز کسب کرده است.

بدترین رتبه کامبوج در رنکینگ فیفا مربوط به سال ۲۰۱۴ است که آن‌ها در رده ۱۹۸ فیفا قرار داشتند و بهترین رتبه این تیم هم در سال ۲۰۱۱ رقم خورد؛ کامبوج در آن سال در رده ۱۳۵ دنیا ایستاد. شکل‌گیری این تیم در سال ۱۹۵۵ بود و نخستین بازی رسمی این کشور با نتیجه ۹ بر ۲ به سود مالزی همراه شد. بدترین نتیجه تاریخ این کشور در سال ۱۹۹۵ بود که با باخت ۱۰ گله برابر اندونزی همراه بود و بهترین پیروزی این تیم هم در سال ۱۹۶۶ با برتری ۱۱ بر صفر برابر یمن شمالی رقم خورد.

این کشور کوچک و کمتر شناخته شده در دنیای فوتبال هیچ‌گاه به جام جهانی صعود نکرده و در سالیان گذشته در دور نخست مقدماتی جام جهانی تنها دو پیروزی کسب کرده است.

کیسوکه هوندا، ستاره پیشین فوتبال ژاپن به عنوان مدیر فنی و فلیکس دالماس به عنوان سرمربی هدایت این تیم را بر عهده دارند.

بهترین بازیکن حال‌حاضر این تیم "کوچ سوکومفیک" نام دارد که با ۳۲ سال سن در خط میانی کامبوج به میدان می‌رود. او تاکنون ۵۵ بازی برای این تیم انجام داده و ۷ گل زده است و از سال ۲۰۰۶ برای تیم ملی کشورش به میدان می‌رود.

ترکیب احتمالی ایران

ویلموتس برای این دیدار بازیکنان جدیدی را در نظر گرفته است و با قدرت کامل به میدان می رود. از طرفی تعدادی از بازیکنان اسم و رسم دار نیز به استراحت می پردازند و آماده بازی با بحرین می شوند.

تیم ملی طی روزهای گذشته و در فوتبال درون تیمی از ترکیب اصلی خود در یک سمت میدان بهره برده و احتمالا با همین ترکیب به میدان می رود.

در این ترکیب، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان بود. مرتضی پورعلی گنجی و محمدحسین کنعانی زادگان ۲ مدافع مرکزی بودند. میلاد محمدی و رامین رضاییان به ترتیب در سمت چپ و راست خط دفاعی انجام وظیفه می‌کردند. احسان حاج صفی و احمد نوراللهی نقش ۲ هافبک میانی را بازی می‌کردند. مهدی طارمی و محمد محبی در قامت ۲ وینگر تیم ملی انجام وظیفه می‌کردند و در خط حمله نیز کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون حضور داشتند.

برنامه سایر بازی ها

روز پنج شنبه در دیگر بازی این گروه عراق در بصره به مصاف هنگ کنگ می رود تا نخستین پیروزی خود را به دست بیاورد و بحرین صدرنشین به استراحت می پردازد.

دیدگاه تان را بنویسید