صالحی‌امیری: حاشیه، ورزش را آزار داده است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ما و وزارت ورزش قول می‌دهیم از گلف حمایت کنیم چرا که می‌تواند با هزینه کم یک نسل را همراه خود کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ سیدرضا صالحی‌امیری در مراسم اختتامیه مسابقات گلف قهرمانی کشور اظهار داشت: از دیدن چهره‌های با اخلاق خانواده گلف احساس غرور و شادی دارم. عزیزی آنقدر با احساس صحبت می‌کند که ما را که همه فدراسیون‌ها را به یک چشم می‌بینیم، تحریک می‌کند که اول گلف را ببینیم. خوشحالم که نیروهای لایقی در گلف داشتیم که امروز در کمیته ملی المپیک هستند. شما جمع سخت کوش و با انگیزه‌ای هستید. گلف اراده کرده که یک جهش داشته باشد و در المپیک 2024 بدرخشد.

وی تاکید کرد: ما به این باور هستیم که وررش یک متن و یک حاشیه دارد. در 4 دهه گذشته حاشیه ورزش را آزار داده است. اراده وزارت و کمیته و فدراسیون‌ها بر این است که با ثبات و همدلی فضای ورزش در متن باشد. نظام یک نهاد وررش و چند کانون دارد که مسیر ورزش را دنبال می‌کند. به شدت دنبال دیپلماسی ورزشی هستیم و 40 ملاقات داشتم‌. این کار را دنبال می‌کنیم تا فرصت‌های جدیدی در سطح حهان برای کسب کرسی ایجاد کنیم. اجلاس بعدی شورای المپیک آسیا در تهران خواهد بود.

صالحی‌امیری تصریح کرد: یک جریان سازی جدی برای دیپلماسی فرهنگی آغاز کردیم تا کسب کرسی، کاهش فشار به ورزش و جذب امکانات و منابع مالی را شاهد باشیم. نیازمند نوسازی و بازسازی در تجهیزات ورزش قهرمانی هستیم.   حمایت دولت و مجلس را داریم و دولت با همه ظرفیت خود به کمک ورزش آمده و شرایط ورزش با سال‌های قبل متفاوت است. 17  کمیسیون در کمیته ملی المپیک با حضور 170 نفر از نخبگان برای توسعه ورزش قهرمانی داریم.

وی افزود: حضور زنان در ورزش ایران شایسته کشور نیست و باید با برنامه ریزی کمیت و کیفیت زنان را برابر کنیم و باید در عمل ثابت کنیم که زنان توانمندی بالایی دارند و تبعیضی با مردان ندارند. با وزارت ورزش و پارالمپیک موزه ورزش را احداث کردیم و تاریخ شفاهی ورزش ایران در حال تدوین است‌. مسابقات جهانی ساحلی، مسابقات زمستانی و المپیک 2020 را در پیش داریم که امیدوارم ورزشکاران‌مان بدرخشند. ما و وزارت ورزش قول می‌دهیم از گلف حمایت کنیم چرا که می‌تواند با هزینه کم یک نسل را همراه خود کند اما باید زیر ساخت‌های آن فراهم شود. ما حمایت می‌کنیم تا شما را در المپیک 2024 ببینیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید