اعزام کاروان شاعران و نویسندگان ایرانی به عتبات عالیات

کاروان هشتاد نفره شاعران و نویسندگان ایرانی برای زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین با هماهنگی موسسه شهرستان ادب راهی عراق می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کاروان شاعران و نویسندگان ایرانی برای سومین سال متوالی با هماهنگی موسسه فرهنگی شهرستان ادب و با همراهی سازمان تبلیغات اسلامی عازم سفر زیارتی اربعین حسینی(ع) خواهد شد.

محمدرضا وحیدزاده مسئول فرهنگی این کاروان با اشاره به این خبر عنوان کرد: امسال برای سومین سال این توفیق نصیب ما شده است  که جمعی از شاعران و نویسندگان را در قالب کاروانی به سفر زیارتی اربعین ببریم و برای اولین بار امسال این کاروان پذیرای بانوان شاعر و نویسنده نیز خواهد بود که در مجموع شامل 40 نویسنده و شاعر مرد و 40 شاعر و نویسنده زن می‌شود.

محمد رضا وحید زاده

وی در ادامه از شاعرانی چون حجت‌الاسلام انصاری نژاد، عباس احمدی، مهدی جهاندار، مبین اردستانی، مهدی زارعی و مصطفی محدثی خراسانی و نیز نویسندگانی چون علی‌اصغر عزتی‌پاک، ابراهیم اکبری دیزگاه، مهدی کرد فیروزجایی و حامد جلالی و نیز بانوان شاعری چون خانم‌ها فاطمه نانی‌زاد، عالیه مهرابی و ایمان طرفه در این کاروان خبر داد و افزود: هدف ما از برپایی این کاروان این است که جمع فرهیخته‌ای از شاعران و نویسندگان با هم توفیق زیارت را پیدا کرده و برکات فرهنگی این زیارت و همسفری در قالب شعر و داستان بتواند فضای فرهنگی کشور را دربرگیرد.

وحیدزاده همچنین از برپایی مراسم‌های مختلف شعرخوانی و روایت‌گری در مسیر راهپیمایی و شهرهای کربلا و نجف خبر داد افزود: شکی نداریم که همراه شدن با این دریای بزرگ از عاشقان حسینی آنچنان تاثیری بر همگان به ویژه شاعران و نویسندگان که از روح و عاطفۀ حساس‌تری هم برخوردارند، خواهد داشت که تا مدت‌های مدید می‌توان شاهد برکات و نتایج خیر آن بود.

در همین زمینه مهدی درویش، مسئول بخش اجرایی این کاروان که کلیۀ امور هماهنگی و اجرایی کاروان بر عهدۀ ایشان است، درباره برنامه‌های این سفر از حضور کاروان شعرا و نویسندگان در شهر سامرا و کاظمین خبر داد و گفت: یک شب اقامت در حرم مقدس امامین عسکرین برای اردو در نظر گرفته شده است و دو شب شعر مجزا برای بانوان و آقایان در نجف و کربلا نیز تدارک دیده‌ایم. همچنین در مسیر راهپیمایی نیز موکب‌ها و هیات‌هایی که دارای محل اسکان هستند نیز در صورت ارائۀ تقاضا می‌توانند میزبان شاعران و نویسندگان و برنامه‌های فرهنگی برای زائرین باشند. او همچنین با اشاره به گروه مستندسازی که این کاروان را همراهی می‌کند، از مستندی سخن گفت که پیش از این و با نام «طواریج واژه» با موضوع سفر این کاروان و در اربعین سال گذشته از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده است. این مستند، روایتی تصویری از کاروان پیاده‌روی شاعران و نویسندگان ایرانی در اربعین حسینی ۹۶ بود که با کارگردانی حسن حبیب‌زاده و تهیه‌کنندگی دفتر رسانۀ موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب تولید شد.

مهدی درویش

وی همچنین از همکاری‌های صورت‌گرفته با موسسۀ شهرستان برای برپایی این کاروان سخن گفت و اضافه کرد: همکاری با سازمان تبلیغات برای این اردو در قالب تقبل بخشی از هزینه‌های سفر و تهیۀ بسته‌های فرهنگی و نیز مستندسازی این حرکت بوده و بعثۀ مقام معظم رهبری نیز در زمینۀ تأمین محل اسکان و نیز هماهنگی برنامه‌های ادبی با این گروه همکاری می‌کند. با این همه ما بخش عمدۀ هزینه‌های سفر را از خود مسافران دریافت کرده‌ایم.

 

دیدگاه تان را بنویسید