چند روزی همقدم با شهید شعف-۱

فرمانده ای که دو بار به شهادت رسید/دیدار عباس با امام

عباس که برای شناسایی منطقه به سرپل ذهاب رفته بود، در درگیری با دشمن به شدت مجروح شد و دست آخر بعثی ها به گمان اینکه دیگر او را کشته اند رهایش کردند و رفتند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: عباس(1) 15 ماه حضور در جبهه را با همه گوشت و خونش احساس کرد و نفس کشید. در این مدت که از اسفند 59 تا خرداد 61 طول کشید او چندین بار به شدت مجروح شد تا دست آخر شهادت روزی اش شد و به محسن(2) و دیگر دوستانش پیوست.

عملیات اول بازی دراز بود که چشم عباس طوری آسیب دید که شاید اگر شخص دیگری بود برای همیشه جبهه و جنگ را می بوسید و دیگر آن طرف ها پیدایش نمی شد البته ناگفته نماند که بیشتر بچه های آن دوران و عباس های دیگر هم در رشادت و از جان گذشتگی چیزی از عباس قصه ما کم نداشتند و می توان گفت که همه شان یکجور بودند. همان ایام بود که خود را به بچه های گردانشان رساند و با آنها به دیدار امام رفته و بعد هم راهی جبهه غرب شد.

تابستان سال 60 بود که عباس برای شناسایی سر پل ذهاب رفته بود که در این عملیات در درگیری با نیروهای دشمن، کتف، فک و گردنش آسیب می بیند و دشمن به گمان اینکه دیگر او را کشته اند رهایش کردند و رفتند.

ساعت ها می گذرد و عباس غرق در خون خود زیر آفتاب منطقه می ماند تا اینکه شهید پیچک که فرماندهی عملیات منطقه را بر عهده داشته به همراه چند تن دیگر از رزمندگان با سختی های بسیار و دادن چند زخمی موفق به انتقال او به پشت جبهه می شوند و پیچک او را تحویل معراج شهدا می دهد اما... .

هنوز زخم های بسیاری بر پیکرش باقی مانده بود که از بیمارستان خود را به جبهه غرب می رساند و باز هم در اطلاعات عملیات شرکت می کند.

عملیات آزادسازی خرمشهر بود و عباس فرماندهی گردان میثم تیپ 27 محمد رسول الله(ص) را بر عهده داشت که در مرحله اول عملیات مجروح شد و او را برای درمان به تهران منتقل کردند و باز هم عباس طاقت نیاورد و با همان تن مجروح خود را به منطقه رساند.
هنوز عملیات آزادسازی تکمیل نشده بود و عباس هم زخم هایش بر تن بود که محسن شهید شد و چند صباحی بعد هم عباس به همراه دیگر دوستانش به شهادت رسیدند.

 

1. شهید عباس شعف، فرمانده گردان میثم که در عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.

2. شهید محسن وزوایی، فرمانده گردان حبیب بن مظاهر لشکر 27 حضرت رسول (ص) (این لشکر از رزمندگان استان تهران تشکیل شده بود) که در دهم اردیبهشت سال 61 در عملیات بیت المقدس (که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد) به درجه رفیع شهادت نایل شد. وی به هنگام شهادت فرماندهی تیپ 10 سید الشهدا (س) (این تیپ از رزمندگان استان تهران تشکیل شده بود) را بر عهده داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید