گزارش جی پلاس از شش دیدار و اخذ یک میزبانی مهم برای ورزش ایران

دستاورد صالحی امیری از آخرین نشست شورای المپیک آسیا چه بود؟

شش دیدار مهم با رؤسای نهادهای بین المللی ورزش و گرفتن میزبانی جلسه آتی هیات اجرای شورای المپیک آسیا، از دستاوردهای مضاعف سفر رئیس کمیته ملی المپیک به دوحه بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ هفتاد و سومین اجلاس هیات اجرایی شورای المپیک آسیا، طی دو روز به میزبانی قطر در شهر دوحه برگزار شد.

در این جلسه، اعضاء هیات اجرایی شورای المپیک آسیا گرد هم آمدند تا در خصوص دستور جلسه 10 بندی این اجلاس دیدار و گفتگو نمایند.

سیدرضا صالحی امیری - رئیس کمیته ملی المپیک ایران که به عنوان عضو هیات اجرایی شورای المپیک آسیا نیز در این نشست حضور یافته بود ضمن دیدار با سایر اعضاء، در خصوص دستور جلسه نهم  (میزبانی هفتاد و چهارمین اجلاس شورای المپیک آسیا در ایران) مطالب مربوطه را ارائه کرد.

کلیه اعضای مجمع به اتفاق آراء میزبانی نشست آتی هیات اجرایی شورای المپیک آسیا را به ایران واگذار کردند، لذا هفتاد و چهارمین نشست نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا در سال 2020 با مدیریت کمیته ملی المپیک ایران در تهران برگزار خواهد شد.

صالحی امیری، در این خصوص با ذکر ظرفیت ها و پتانسیل های ایران در حوزه های مختلف تاریخی، فرهنگی و ورزشی، کلیه اعضاء هیات اجرایی را به ایران دعوت نمود.

در این جلسه مقرر شد میزبانی بازی های جوانان آسیا در سال 2025 به تاشکند واگذار شود و بحث بررسی اعطای میزبانی بازی های آسیایی 2030 به ازبکستان نیز به جلسه بعدی موکول شد.

** خلاصه ای از دیدارها و رایزنی های صالحی امیری در دوحه با رؤسای بین المللی ورزش:

 

** دیدار با رئیس کمیته بین المللی المپیک

رئیس کمیته ملی المپیک ضمن بازدید از مسابقات جهانی دوومیدانی، با توماس باخ - رئیس کمیته بین المللی المپیک نیز دیدار و گفت وگو داشت. طی این دیدار گزارش مختصری از روند آماده سازی تیم های ملی و کاروان ایران برای حضور در المپیک 2020 توکیو  نیز ارایه شد.

صالحی امیری در خلال نشست هیات اجرایی با شیخ احمد الفهد آل صباح - رئیس شورای المپیک آسیا نیز دیدار و گفتگو داشت. محور این گفت وگو بر تاثیر ورزش ایران و پیشرفت های آن در منطقه و میزبانی نشست آتی هیات اجرایی شورای المپیک آسیا توسط ایران متمرکز بود. 

** ملاقات با دبیرکل کمیته ملی المپیک کویت

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین ملاقاتی با حسین المسلم، مدیرکل OCA و دبیرکل کمیته المپیک کویت داشت. طی این ملاقات طرفین ضمن اشاره به روابط مثبت ایران و کویت، بر امضای تفاهمنامه همکاری ورزشی بین دو کشور تاکید نمودند و مقرر گردید تا در آینده ای نزدیک این تفاهمنامه امضاء شود.

 

**  ملاقات با رئیس فدراسیون بین المللی ووشو و نائب رئیس OCA

دیگر دیدار صالحی امیری در این سفر با یوزای ژینگ - رئیس فدراسیون بین المللی ووشو و نائب رئیس OCA بود که طی این دیدار روند فعالیت ووشو ایران و همچنین اقدامات صورت گرفته در کمیته ملی المپیک برای حضور در بازی های المپیک 2020 توکیو از سوی رئیس کمیته ملی المپیک ارایه شد.

 

** ملاقات با مدیر المپیک سولیداریتی IOC

برنامه بعدی رئیس کمیته ملی المپیک در دوحه، دیدار با الیویر نیامکی - مدیر المپیک سولیداریتی IOC بود. محوریت موضوع گفت و گو رفع مسائل مرتبط با اتفاقات رخ داده در حوزه جودو و افزایش تعامل و همکاری المپیک سولیداریتی ایران با OCA بود. نیامکی همکاری و مذاکره در حوزه جودو و رفع مشکلات مترتب بر آن را در دستور کار OCA عنوان کرد و همچنین از فعالیت های واحد المپیک سولیداریتی ایران ابراز رضایت نمود.

** ملاقات با رئیس کمیته صلح و ورزش و عضو هیات اجرایی OCA

صالحی امیری همچنین ملاقاتی با پرنس فیصل  بن حسین داشت.  پرنس فیصل از روابط مثبت ایران و اردن و همچنین تعامل با کمیته ملی المپیک کشورمان سخن گفت و با خرسندی برای حضور در نشست آتی هیات اجرایی، ابراز آمادگی کرد. امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین از دیگر نکات مطروحه در این دیدار بود. 

** ملاقات با دبیرکل  ANOC

رئیس کمیته ملی المپیک در دوحه با خانم گانیلالیندبرگ، دبیرکل ANOC نیز جلسه ای برگزار کرد. طی این جلسه، صالحی امیری از آمادگی کاروان ساحلی ایران برای حضور در  بازی های ساحلی جهانی آنوک خبر داد و  گزارش مختصری از روند فعالیت های تیم های مربوطه ارائه نمود.

به گزارش جی پلاس؛ همچنین رئیس کمیته ملی المپیک در دوحه دیداری با سبحانی، سفیر ایران در قطر داشت. در این برنامه درباره فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در کمیته ملی المپیک پیرامون برنامه های اعزام کاروان ایران به بازی های جهانی ساحلی آنوک در دوحه، تبادل نظر صورت گرفت.

سفیر ایران در قطر نیز آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه هرگونه همکاری و تعامل کامل با کمیته ملی المپیک را عنوان کرد. طرفین با دعوت مسئولین و مقامات فدراسیون بین المللی دومیدانی و امیر قطر در ورزشگاه خلیفه دوحه حاضر شدند و از مسابقات جهانی دومیدانی نیز بازدید کردند.

دیدگاه تان را بنویسید