داروهای کدئین‌دار برای زائران اربعین ممنوع هستند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بابیان اینکه همراه داشتن داروهای کدئین‌دار برای زائران اربعین ممنوع هستند، گفت: پلیس مواد مخدر عراق به شدت با این امر برخورد می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ، سردار محمد مسعود زاهدیان بابیان اینکه بسیاری از زائران به واسطه بیماری‌ها و مشکلات فردی که دارند باید دارو با خود به همراه داشته باشند اما این را نیز باید دانست که برخی از داروها از طرف کشور عراق غیر مجاز محسوب می‌شوند، تأکید کرد: همراه داشتن این داروها باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای زائران خواهد شد.

وی بابیان اینکه داروهایی مانند لورازپام، ترامادول، متادون و داروهای حاوی کدئین، دارای ممنوعیت هستند، تأکید کرد: شربت تریاک، دی فنوکسیلات و شربت‌هایی از این قبیل که در خود مواد مخدر دارند در کشور عراق ممنوع محسوب می‌شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بابیان اینکه ممنوعیت داروها به این معنی است که همراه داشتن آن‌ها جرم محسوب می‌شود، گفت: مجازات‌های سنگینی برای به همراه داشتن این داروها در نظر گرفته‌شده است.

زاهدیان بابیان اینکه همراه داشتن مواد مخدر حبس از یک تا سه سال در بدترین شرایط را به دنبال خواهد داشت، تأکید کرد: جرایم در نظر گرفته‌شده برای مواد مخدر و داروهای مذکور، بین ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومان است.

وی افزود: افرادی که ملزم به استفاده از این داروها هستند با مراجعه به پزشک متخصص خود باید از داروهای جایگزین استفاده کنند و حتماً نسخه خود را به همراه داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید