واکنش محسن هاشمی به انتقال پایتخت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت یک شهر دورتر از تهران و برای انتقال بخش اداری بالغ بر صدها هزار میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در صد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و روز ملی تهران گفت: قانون پایتختی تهران وقتی ۲۳۴ سال قبل صادر شد پس از آن در سال ۱۲۸۵ در متمم قانون اساسی روز ۱۴ مهر روز تهران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تهران به عنوان بزرگترین کلانشهر کشور بیش از ۱۰ درصد جمعیت کشور را دارد.

محسن هاشمی گفت: این در حالی است که تهران همین میزان جمعیت را در حاشیه خود و شهرهای اقماری‌اش می‌بیند.

وی ادامه داد: جمعیت روز تهران بیش از جمعیت شب آن است و هر چند زحمات زیادی برای تهران کشیده شده است اما لازم است نسبت به تهران نگاه ویژه‌ای شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دانش آموزان تهرانی از پایین‌ترین سرانه آموزشی برخوردارند و این در حالی است که بافت فرسوده و موضوع حمل و نقل عمومی هم در تهران مشکلات عمده ای وجود دارد.

محسن هاشمی گفت: یکی از بحث‌های این روزها بحث انتقال پایتخت است و می دانید که صحبت از ساخت شهری با ۷۵ هزار کارمند و به طور کلی با ۵۰۰ هزار نفر است.

وی تصریح کرد: هزینه این جا به جایی صدها هزار میلیارد تومان است و ما در برخی جلسات گفتیم بهتر است عدد بسیار کمتری در خود تهران هزینه کنیم تا تهران شرایط بهتری پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یکی از بهانه‌های این افراد این بود که می گفتند موضوع زلزله است در حالی که ما به آنها گفتیم شما امنیت ۸.۵ میلیون نفر را رها کرده اید بعد می‌خواهیم در جایی دیگر امنیت ۵۰۰ هزار نفر را ایجاد کنید.

محسن هاشمی گفت: برخی دیگر می‌گفتند به دلیل وجود دانشگاه ها موضوع اغتشاشات را خواهیم داشت در حالی که ما گفتیم وقتی تهران مشکلاتش حل شود اصلا فرصت برگزاری اغتشاش به وجود نمی آید.

 

دیدگاه تان را بنویسید