چگونه فرزندان با والدین خوش رفتاری کنند؟

کارشناسان بر اساس نتایج تحقیقی که به تازگی انجام داده‌اند به والدین توصیه می‌کنند برای موافق و همراه کردن فرزند نوجوانشان، لحن صدای خود را تغییر دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ به گفته محققان درصورتیکه نوجوان با والدینش همکاری نمی‌کند لازم است والدین لحن و آهنگ صدای خود را تغییر دهند. صحبت کردن با لحنی کنترل کننده طیفی از احساسات منفی را در دختر یا پسر نوجوان بر می‌انگیزد و او را از والدینش دورتر می‌سازد.

کارشناسان انگلیسی در این مطالعه به بررسی ۱۰۰۰ نوجوان ۱۴ تا ۱۵ ساله پرداختند و از مادران آنان درخواست کردند تا به فرزندشان عبارت‌های مشابهی را با لحن‌های مختلف از جمله کنترل کننده، حمایتی و خنثی بگویند.

عبارت‌های گفته شده شامل این موارد بود: اکنون زمان آن است که به مدرسه بروی، امشب این کتاب را می‌خوانی و باید وظیفه خودت را به بهترین شکل انجام دهی.

محققان مشاهده کردند نوجوانانی که با عبارت‌های تشویقی و حمایتی روبرو بودند واکنش مثبتی از خود نشان دادند. آنها تاکید دارند درصورتیکه والدین به دنبال آن باشند که مکالمه‌شان با فرزندشان بیشترین تاثیر را داشته باشد لازم است از لحن حمایتی استفاده کنند.

به گزارش هلث‌دی نیوز، همچنین یافته‌های به دست آمده می‌تواند برای معلمانی که در تلاش برای ترغیب کردن دانش‌آموزان هستند مفید باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید