این ربات مهارت های نوشتاری کودکان را افزایش می دهد

محققان سوئیسی و پرتغالی با همکاری یکدیگر یک سیستم خودکار رباتیک ابداع کرده اند که به کودکان کمک می کند تا توانایی های نوشتاری خود را بهبود ببخشند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این ربات اجتماعی مانند یک معلم عمل کرده و می تواند به صورت جلسه به جلسه با بچه ها کار کرده و نقاط ضعف و قوت آنها را در زمان نوشتن مطالب مختلف تذکر دهد.

یادگیری نوشتن برای برخی بچه ها کار ساده ای نیست و با توجه به اهمیت این موضوع در مسیر تحصیل و یادگیری ابداع روش هایی که آموختن مهارت نوشتن را در بچه ها تقویت کند، بسیار مهم است. ضعف در نگارش و دست خط بد و دارای غلط های املایی مسیر تعلیم و تربیت دانش آموزان را با مشکلاتی مواجه می کند و از اعتماد به نفس و انگیزه کودکان برای یادگیری می کاهد.

ربات انسان نمای جدید ضمن بررسی کیفیت نگارش کودکان، دروسی را به صورت مرحله به مرحله به آنها تدریس می کند و به تدریج قابلیت های نگارشی آنها را تقویت می کند. این ربات معلم با بررسی دستنوشته های هر کودک به طور خودکار برای مرحله بعدی تدریس تصمیم می گیرد و نیاز به هیچ گونه دخالتی ندارد.

ربات یادشده از کودک می خواهد تا خود مشکلات نگارشی خود را بهبود ببخشد تا دست خط وی به تدریج بهتر شود. در ادامه کودک بر مبنای دستورات ربات شیوه نگارش حروف و کلمات را تغییر می دهد.  گفتنی است که این ربات برای استفاده کودکان ۴ تا ۸ ساله طراحی شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید