کاهش دما در نوار شمالی کشور/ تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای پایانی هفته با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، صادق ضیائیان افزود: طی امروز (۱۳ مهرماه) در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، جنوب و جنوب‌ شرق فارس، سواحل دریای عمان و جزایر واقع در تنگه هرمز رگبار شدید باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در برخی نقاط بوشهر رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۱۴ مهرماه) نیز رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، سواحل دریای عمان، جزایر واقع در تنگه هرمز جنوب فارس و جنوب بوشهر ادامه دارد همچنین طی این روز در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی نیز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تصریح کرد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۵ و ۱۶ مهرماه) با تضعیف فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و برخی نقاط هرمزگان پیش‌بینی می‌شود ولی طی روز چهارشنبه (۱۷ مهرماه) مجدداً بارش در این نواحی تشدید خواهد شد.

به گفته وی سواحل هرمزگان، دریای عمان، سواحل سیستان و بلوچستان، شرق سواحل بوشهر، قسمت‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و جزایر تنگه هرمز طی سه روز آینده مواج خواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: طی فردا و پس فردا (۱۴ و ۱۵ مهرماه) افزایش نسبی دما و وزش باد شدید در سواحل شمالی، اردبیل و شمال شرق رخ می‌دهد همچنین از اواخر وقت روز دوشنبه و سه‌شنبه (۱۵ و ۱۶ مهر ماه) بارش پراکنده در سواحل شمالی پیش‌بینی می‌شود و از بعد ازظهر روز چهارشنبه (۱۷ مهر ماه) با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۴ مهرماه) کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۵ مهرماه) نیز صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد شدید و در بعد ازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید