نامه استعفای دسته جمعی کمانداران پارالمپیکی/ وزیر پاسخ ندهد به توکیو نمی‌رویم

به گزارش جی پلاس؛رییس انجمن تیروکمان معلولان با بیان این که نزدیک به یکماه است که کمانداران پارالمپیکی نامه استعفای دسته‌جمعی خود را برای رسیدگی به وضعیت آنها و پایین بودن کیفیت اردوها به وزیر ورزش و جوانان ارائه دادند اما تا به امروز هیچ پاسخی دریافت نکردیم، گفت: امیدوارم هفته آینده وضعیت کمانداران پارالمپیکی تعیین تکلیف شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛مجید کهتری با اشاره به اعتراض دسته جمعی کمانداران پارالمپیکی به خاطر بی‌توجهی نسبت به وضعیت آنها پس از کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و پایین بودن کیفیت اردوها اظهار کرد: از زمانی که کمانداران معلول در مسابقات جهانی هلند موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شدند تا به امروز تنها یک اردوی ۱۰ روزه در سایت تیروکمان برای آنها برگزار شده و هیچ اردوی آمادگی دیگری نداشته‌اند.

وی گفت: به دلیل بی‌توجهی فدراسیون تیروکمان به کمانداران پارالمپیکی و پایین بودن کیفیت اردوها، کمانداران پارالمپیکی یک روز قبل از تاسوعای حسینی برای اعتراض به وضع موجود به وزارت ورزش و جوانان رفتند و نامه اعتراض خود را در راستای استعفای دسته جمعی از شرکت در رقابتهای پارالمپیکی ۲۰۲۰ توکیو به معاون وزیر ارجاع دادند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود اما تا امروز شاهد هیچ واکنشی از سوی وزیر ورزش و جوانان نبودیم.

رییس انجمن تیروکمان معلولان خاطرنشان کرد: درست است برای رسیدگی به این موضوع جلسات متعددی را هادی رضایی و محمود خسروی‌وفا با رییس فدراسیون تیروکمان برگزار کردند اما من تاکید کردم که این جلسات زمانی موثر خواهد بود که ورزشکاران نیز حضور داشته باشند و مشکلات خود را به طور شفاف بیان کنند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود. به همین خاطر قرار است هفته آینده نشستی را کمانداران با دبیراجرایی و رییس کمیته ملی پارالمپیک داشته باشند که امیدوارم این نشست برگزار شود.

کهتری اضافه کرد: من اعتقاد دارم که با تامین حداقل امکانات و شرایط لازم برای کمانداران پارالمپیکی آنها می‌توانند در توکیو قهرمان شوند. درخواست تامین حداقل امکانات برای تیمی که قهرمان آسیا، جهان و پارالمپیک بوده درخواست زیادی نیست. هر چند به گفته‌ی کمیته ملی پارالمپیک امکانات و شرایطی که برای ورزشکاران پارالمپیکی در نظر گرفتند، بیشتر از حداقلی‌هاست. آیا واقعا کمانداران پارالمپیک حق ندارند مطالبه حداقل‌ها را داشته باشند.

وی گفت: امیدوارم مسوولین ورزش درخواست این تیم را بی‌پاسخ نگذارند و حتی اگر پاسخ بد هم بدهند بهتر از آن است که درخواست آنها را بی‌پاسخ بگذارند.

وی در خصوص اعزام شش کماندار معلول به قهرمانی آسیا تایلند برای کسب سهمیه پارالمپیک توسط فدراسیون تیروکمان گفت: در این اعزام تنها مجید کاکوش و محمد رضا زندی قرار است با حمایت کمیته ملی پارالمپیک برای کسب سهمیه در این رشته ۲۰ مهر عازم تایلند شوند و سه کماندار معلول دیگر از جمله زهرا دلخوش و زینب ملکی(ریکرو بانوان) و مریم یاورپور (کامپوند بانوان) با هزینه اسپانسر در قهرمانی آسیا تایلند شرکت می‌کنند بنابراین هیچ هزینه‌ای از سوی فدراسیون تیروکمان برای اعزام این نفرات صورت نمی‌گیرد. البته با توجه به این که هنوز هیچ اردویی برای آماده‌سازی این کمانداران برگزار نشده، معلوم نیست به این مسابقات اعزام شوند یا خیر؟

کهتری در پایان تاکید کرد: برای حضور موفق در تایلند باید کمانداران یکماه شبانه‌روز در اردوی آمادگی بسر می‌بردند نه این که منتظر باشند تا ببینند چه زمانی قرار است برای آنها اردو برگزار شود، مگر کمیته پارالمپیک نمی‌گوید هزینه اردوها را به فدراسیون تیروکمان پرداخت می‌کند پس چرا کمانداران معلول مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند و برنامه‌ریزی مناسبی برای آنها صورت نمی‌گیرد. اگر قرار است پس از کسب سهمیه مسوولین ارزشی برای سهمیه آنها قائل نشوند و حمایت نشوند چه ضرورتی برای اعزام آنها به بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو وجود دارد. کمانداران نیز خود بر این باورند که سهمیه آنها در شرایطی ارزشمند است که در پارالمپیک ۲۰۲۰ در حد مدال باشد وگرنه در شرایط بد اقتصادی کنونی ضرورتی برای اعزام آنها احساس نمی‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید