مدافع وسطی که دو کلین شیت دارد

عجیب ترین نکته فوتبالی جعفر کاشانی! / گزارش جی پلاس

مرحوم جعفر کاشانی در دوران فوتبال خود دفاع وسط بود اما دو بار درون دروازه شاهین و پرسپولیس ایستاد و دو کلین‌شیت به نام خود ثبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، جعفر کاشانی، پیشکسوت پرسپولیس که سابقه بازی برای شاهین و تیم ملی ایران را داشت، صبح چهارشنبه (امروز - 10 مهر 98)  درگذشت. درباره دوران بازی کاشانی نکته‌های جالبی وجود دارد. ابتدا اینکه او دروازه‌بان بود، سپس هافبک چپ شد و بعدها به عنوان دفاع وسط به عضویت پرسپولیس و تیم ملی در آمد.

درباره دروازه‌بانی مرحوم کاشانی اما دو نکته جالب وجود دارد. اولی مربوط می‌شود به نخستین بازی او برای شاهین و دومی هم اولین حضور او در ترکیب پرسپولیس.

98-07-c32-1746

سال 1343 جعفر کاشانی بعد از حضور در چند بازی دوستانه شاهین، همراه این تیم نخستین بازی خود را در لیگ انجام می‌دهد. دروازه‌بان‌های شاهین به نام‌های جمشید محمدی و اصغر بابایی غیبت دارند و سرمربی شاهین تصمیم می‌گیرد از کاشانی درون دروازه استفاده کند. آن بازی را شاهین می‌برد و کاشانی هم دروازه خود را مقابل مهاجمان راه‌آهن بسته نگه می‌دارد تا کلین‌شیت به نام او ثبت شود.

jafarkashani-photokade-com-3

سال 1347 و بعد از انحلال شاهین و فسخ قرارداد داخلی با پاس، کاشانی به پرسپولیس می‌رود تا در ترکیب این تیم بازی کند. برای نخستین بار، کاشانی مقابل عقاب در ترکیب پرسپولیس قرار می‌گیرد اما نکته جالب اینکه باز هم او درون دروازه می‌ایستد.

عزیز اصلی از بازی درون دروازه امتناع می‌کند و با توجه به غیبت دروازه‌بان ذخیره، مرحوم دهداری تصمیم می‌گیرد از وجود جعفر کاشانی سود ببرد.

جالب اینکه پرسپولیس با نتیجه 5 بر صفر عقاب را می‌برد و جعفر کاشانی هم دروازه‌اش را بسته نگه می‌دارد. مرحوم کاشانی در دوران ورزشی دو بار درون دروازه قرار گرفت و دو کلین‌شیت به نام خود نوشت. پیشکسوتی که یکی از بهترین مدافعان وسط فوتبال ایران در اواخر دهه 40 و اوائل دهه 50 بوده است.

جعفر کاشانی درگذشت/ جزییات مراسم و اخبار مرتبط

دیدگاه تان را بنویسید